گسترش حضور نظامی آمریکا در لهستان، باعث تقویت امنیت اروپا نمی گردد

به گزارش گفتمان برتر، سفیر روسیه در ورشو با تأکید بر اینکه گسترش حضور نظامی آمریکا و ناتو در خاک لهستان امنیت اروپا را تقویت نخواهد کرد، گفت: مسکو آماده عادی سازی روابط بین دو کشور است ولی تحقق آن بستگی به اراده مقامات ورشو دارد.

گسترش حضور نظامی آمریکا در لهستان، باعث تقویت امنیت اروپا نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی آندرییف سفیر فدراسیون روسیه در لهستان در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری تاس چنین ابراز عقیده کرد که گسترش حضور نظامی آمریکا و ناتو در خاک لهستان کمکی به تقویت امنیت این کشور و در مجموع کل اروپا کمکی نخواهد کرد،هرچند کشورهای عضو ناتو از لحاظ میزان بودجه نظامی و توان بالقوه کلی نظامی بر روسیه فزونی دارند.

آندرییف اضافه نمود: ناتو در مقایسه با توان نظامی روسیه در جهت گیری به سمت غرب، مانورهای نظامی بسیاری در نزدیکی مرزهای غربی روسیه و متحد ما، بلاروس برگزار می نماید و در عین حال از گفت وگو بین مقامات نظامی در چارچوب ابتکارعمل های مطرح شده برای جلوگیری از خطرات حوادث احتمالی خودداری می نماید. این در شرایطی است که مقامات ورشو حاضر به صرف هزینه ای معادل 1.5 الی 2 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساختارهای مناسب برای پایگاه های نظامی آمریکایی در خاک لهستان هستند. در حالیکه در حال حاضر هم حدود 3 هزار و 500 نظامی آمریکایی در این کشور مستقرند که این بغیر از گردان نیروهای چندملیتی ناتو در لهستان است تعداد آنها به حدود 1000 نیروی نظامی می رسد.

سفیر روسیه یادآور شد که مقامات مسکو بارها اعلام نموده اند که حاضر به عادی سازی روابط حسن همجواری با لهستان هستند، ولی مقامات ورشو علاقه ای به این پیشنهاد نشان نداده اند، بدین ترتیب توسعه روابط دوجانبه تنها بستگی به اراده سیاسی طرف لهستانی دارد و برای این منظور آنها باید از ادعاهای بی اساس و درخواست های غیرمعقول خود از روسیه دست بردارند.

به گفته وی، البته گفت وگوهای حرفه ای و همکاری بین دانشمندان و کارشناسان روسی و لهستانی هرگز قطع نشده و دو کشور در عرصه های انسانی و فرهنگی نیز به همکاری های متقابلا سودمند خود ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 103

به "گسترش حضور نظامی آمریکا در لهستان، باعث تقویت امنیت اروپا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش حضور نظامی آمریکا در لهستان، باعث تقویت امنیت اروپا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید