علی باقری با ریابکوف در مسکو ملاقات کرد

به گزارش گفتمان برتر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با سرگئی ریابکوف همتای روس خود در مسکو ملاقات و درباره موضوعات دوجانبه و بعلاوه مذاکرات وین به رایزنی پرداخت.

علی باقری با ریابکوف در مسکو ملاقات کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، علی باقری معا ون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به مسکو سفر نموده، امروز (سه شنبه) 16 آذرماه 1400 با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در محل وزارت امور خارجه این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات آخرین تحولات مذاکرات ایران و گروه 1+4 در وین، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

دو طرف در این ملاقات بر ضرورت تداوم رایزنی ها و مشورت ها در زمینه موضوعات بین المللی و مذاکرات آینده ایران و 1+4 در وین تأکید کردند.

نشست ایران و گروه 1+4 درباره برطرف تحریم های آمریکا هفته گذشته در وین برگزار و ایران 2 سند شامل برطرف تحریم ها و موضوعات هسته ای را به طرف مقابل ارائه کرد و بنا بر درخواست طرف های اروپایی به منظور مشورت با مرکز هایشان در این مذاکرات وقفه ای ایجاد و قرار شد در خاتمه این هفته دوباره از سر گرفته گردد.

دور نو مذاکرات ایران و گروه 1+4 آنگونه که سعید خطیب زاده دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران بیان کرد در خاتمه هفته جاری است و تاریخ دقیق آن بعد از رایزنی باقری با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معین و اطلاع رسانی خواهد شد. البته منابع غربی زمان این مذاکرات را پنجشنبه 18 آذر ماه بیان کرد ه اند. (اینجا بخوانید)

این دومین سفر باقری به مسکو پس از تصدی این سمت است. وی پیش از دور اول مذاکرات وین و بعد از سفری که به بروکسل داشت به دعوت ریابکوف به مسکو رفت.

علی باقری و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هفتم آبان ماه در مسکو ملاقات کردند و ریابکوف بعد از ملاقات با علی باقری با بیان این که ایران و روسیه به همکاری سازنده خود ادامه می دهند، گفت: هر دو کشور دیدگاه بسیار نزدیکی در مورد نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس گفت وگوها دارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه (+) گفت که در ملاقاتش با ریابکوف در مسکو درباره مذاکرات آینده با گروه 1+4 و موضوع لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه رایزنی های مفیدی داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1842

به "علی باقری با ریابکوف در مسکو ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی باقری با ریابکوف در مسکو ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید