هیل: آمریکا پیمان شکن است، ایران و روسیه به متحدانشان وفادارند

به گزارش گفتمان برتر، رسانه نزدیک به کنگره آمریکا با انتقاد از سیاست دولت این کشور در سوریه واشنگتن را کشوری پیمان شکن توصیف کرده و نوشته ایران و روسیه با حمایت از سوریه نشان دادند در همه شرایط به متحدان خود وفادار می مانند.

هیل: آمریکا پیمان شکن است، ایران و روسیه به متحدانشان وفادارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه نزدیک به کنگره آمریکا در یادداشتی از تصمیم دولت آمریکا در خالی کردن پشت شبه نظامیان کُرد در سوریه انتقاد کرده و در مقابل به تمجید از نحوه حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه در شرایط جنگ پرداخته است.

پایگاه خبری هیل نوشته تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه چیزی کم از فاجعه ندارد.

این رسانه نوشته اعلانیه ناگهانی و حیرت آور ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از مرز سوریه و ترکیه صرفاً به معنی لطمه به مواضع آمریکا در منطقه خواهد بود. هیل نوشته که این تصمیم جایگاه ایران، روسیه و حتی چین در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را مستحکم کرده است.

این رسانه نوشته که تصمیم ترامپ همچنین بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان می دهد که به شبه نظامیان کرد به عنوان متحدان خودش خیانت کرده است.

پایگاه هیل نوشته با خروج نیروهای آمریکا از سوریه تنها ایران و روسیه و چین به بازیگرانی فعال تر در منطقه تبدیل خواهند شد.

هیل در ادامه به پیمان شکنی آمریکا علیه متحدانش در سوریه پرداخته اما نوشته که این رفتار آمریکا صرفاً به متحدان کرد محدود نمی شود. در این یادداشت آمده است: کردها تنها قربانیان پیمان شکنی آمریکا نیستند. سال ها است که سران پاکستان این شکایت را مطرح می کنند که ایالات متحده متحد در همه احوال نیست: واشنگتن در زمان هایی از اسلام آباد حمایت نظامی کرده و در مواقع دیگر، این حمایت را دریغ کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: از طرف دیگر، حمایت ایران و روسیه از متحد دیرینه شان، سوریه، علی رغم سخنان اوباما و دیگران مبنی بر اینکه بشار اسد روزهای پایانی را می گذارند به بازیگران منطقه ای نشان داده که مسکو و تهران، متحدان در همه احوال هستند.

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می کنند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به نقدها از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از جنگ 200 ساله ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 398

به "هیل: آمریکا پیمان شکن است، ایران و روسیه به متحدانشان وفادارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیل: آمریکا پیمان شکن است، ایران و روسیه به متحدانشان وفادارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید