آمریکا به آلمان هشدار داد

به گزارش گفتمان برتر، ایالات متحده نسبت به عدم تمایل آلمان برای افزایش هزینه های نظامی ابراز نگرانی نموده و هشدار داده است که نظامیان خود را به لهستان منتقل خواهد نمود.

آمریکا به آلمان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در اظهاراتی ضمن اشاره به عدم تمایل آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای افزایش هزینه های نظامی، هشدار داده است که آمریکا نظامیان مستقر در آلمان را به لهستان منتقل می نماید.

اظهارات ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان نشانگر بی صبری ترامپ در قبال مخالفت آلمان برای افزایش هزینه های نظامی است. آمریکا فشار زیادی را به آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو وارد نموده است تا هزینه های نظامی خود را تا 2 درصد فراوری ناخالص داخلی افزایش دهند.

وی در اظهاراتی گفت: این مساله مایه تاسف است که ببینیم مالیات دهندگان آمریکایی همچنان به پرداخت هزینه های 50 هزار آمریکایی در آلمان ادامه می دهند ولی آلمانی ها مازاد بودجه خود را برای برنامه های داخلی هزینه می نمایند.

کشورهای شرق اروپا مثل لهستان که نگران اقدامات روسیه به خصوص پس از الحاق کریمه هستند، میزان هزینه های نظامی خود را به 2 درصد فراوری ناخالص داخلی افزایش داده اند.

روابط آمریکا و آلمان از زمان به قدرت رسیدن ترامپ تاکنون به شدت متشنج بوده است. در طرف بر سر مسائل مختلفی از جمله ایران، تعرفه های تجاری و خط لوله انتقال گاز نورد استریم اختلافات اساسی دارند.

ترامپ در ماه ژوئن بیان کرد که میخواهد 1000 نظامی آمریکایی را از آلمان به لهستان منتقل کند.

جورجت موسباچر سفیر آمریکا در لهستان نیز ضمن طرح نقدها مشابهی علیه آلمان؛ گفت: لهستان به تعهدات خود در چارچوب ناتو عمل نموده و هزینه های نظامی اش را به 2 درصد فراوری ناخالص داخلی افزایش داده است. ما از انتقال نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به لهستان استقبال می کنیم.

آمریکا هم اکنون بیش از 33 هزار نظامی در آلمان مستقر نموده است و حدود 17 هزار غیر نظامی نیز ماموریت پشتیبانی از ماموریت نظامی آمریکا در آلمان را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 184

به "آمریکا به آلمان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به آلمان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید