گاز در اروپا ارزانتر شد (تور اروپا ارزان)

به گزارش گفتمان برتر، قیمت گاز طبیعی در اروپا با پیش بینی ملایم ماندن دما در ابتدای سال میلادی آینده و فراوانی عرضه، روز پنج شنبه برای پنجمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

گاز در اروپا ارزانتر شد (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، قیمت پایه گاز بازار اروپایی پس از این که روز چهارشنبه در پایین ترین رکورد از اواسط ژوئن بسته شد، در معاملات روز جاری حداکثر 4.7 درصد کاهش یافت. قیمت گاز طی هفته گذشته با ملایم ماندن دما و هوای بادی که تقاضا برای گاز را کمتر کرد، رو به کاهش گذاشت. مصرف گاز صنایع که پیش از این، تحت تاثیر قیمت بالا، محدود شده بود، در طول فصل تعطیلات معمولا کاهش پیدا می نماید.

تامین گاز طبیعی مایع (ال ان جی) وافر مانده و با شروع فعالیت دو پایانه واردات تازه در آلمان، ناوگانی از کشتی های حامل ال ان جی به سمت شمال غربی اروپا در حرکتند. شرایط بازار تا حدودی نگرانی سیاستگذاران را تخفیف داده است. افزایش قیمت انرژی در اروپا، اقتصادهای این منطقه را به مرز رکود کشانده و تورم را به بالاترین رکورد چند دهه اخیر رسانده است.

با این حال، معامله گران برای مشاهده نشانه های تغییر جریان تجارت گاز، به نظاره نشسته اند زیرا اختلاف قیمت بین اروپا و آسیا، اندک مانده است. فروش به هر دو منطقه در فوریه، برای صادرکنندگان آمریکایی سود یکسانی دارد اما فروش به اروپا در مارس، سود بالاتری خواهد داشت.

شرکت شل در اقدامی که ممکن است باعث محدود شدن عرضه به آسیا گردد، فراوری تاسیسات ال ان جی شناور پرلیود در کرانه غربی استرالیا را در پی وقوع آتش سوزی، موقتا متوقف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات گاز ماه آینده هلند که قیمت پایه بازار اروپایی است، ساعت 8 و 26 دقیقه صبح پنج شنبه به وقت آمستردام، 3.8 درصد کاهش یافت و به 94 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید. بهای این معاملات روز گذشته برای اولین بار در یک ماه اخیر، به پایین 100 یورو نزول کرد. قرارداد انگلیسی مشابه، روز پنج شنبه 2.9 درصد کاهش داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2101

به "گاز در اروپا ارزانتر شد (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز در اروپا ارزانتر شد (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید