کرونا؛ میزان پذیرش بیماران 2 برابر ترخیص شده ها ، اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی

به گزارش گفتمان برتر، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان دو برابر ترخیص است.

کرونا؛ میزان پذیرش بیماران 2 برابر ترخیص شده ها ، اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، سراج الدین عارف نیا اظهار کرد: عدم رعایت موارد بهداشتی، برگزاری عروسی ها و عزا در مناطق ترکمن نشین، حذف قواعد بهداشتی و برگشت به روال عادی عامل افزایش شیوع کرونا در گلستان شده است.

  • خیز دوباره کرونا؛ این بار از روستاهای گلستان

وی افزود: ترس مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و فرهنگ کرونایی هنوز جا نیفتاده است لذا نقش رسانه ها، علما و بهداشت باید پررنگ تر شود.

عارف نیا بیان نمود: هم اکنون مشکل بزرگ ما خوگرفتن مردم با این بیماری است، حساسیت های اولیه از بین رفته و دوباره مانند اسفند ماه، بنر، بلندگوها، صداوسیما و غیره هشدار می دهند اما تاثیر آن را نسبت به دوره اول کمتر می بینیم.

وی گفت: بار بستری استان تحت تأثیر قرار گرفته و اگر این فرایند ادامه داشته باشد مجبور خواهیم بود محدودیت ها را دوباره اعمال کنیم مگر اینکه مردم رعایت کرده و فرایند شیوع کند شود.

عارف نیا ادامه داد: تعطیلی مغازه ها و پاساژها و غیره تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد، علی رغم هشدارها مردم همچنان پروتکل ها را رعایت نمی کنند هرچند که در مناطق با شرایط قرمز محدودیت ها مانند عدم برگزاری نماز جمعه، بسته بودن پارک ها و تفرجگاه ها، ممانعت از برگزاری مراسم عروسی و عزا و غیره دوباره اعمال شده است.

وی تاکید کرد: هر رفتار و کم کاری مردم روی بیمارستان ها تاثیر می گذارد و باید مردم دوباره کمپین در خانه بمانیم را راه اندازی کرده و آن را اجرا کنند.

عارف نیا بیان نمود: ظرفیت بیمارستان ها محدود است و اگر شرایط بیماری با همین فرایند پیش برود از هفته بعد دچار چالش خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون میزان پذیرش بیمارستان ها دو برابر ترخیص است و امیدواریم تا پنج روز توازن ایجاد شود.

اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی در شرایط کرونایی

به گزارش فارس، دادستان شهرستان گنبدکاووس درخصوص شرایط نگران کننده این شهرستان به علت شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: از امروز برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در گنبدکاووس ممنوع بوده و جرم تلقی می شود.

سید خسرو خلیلی در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان های گنبدکاووس در حال پر شدن از بیماران کرونایی است و روز به روز شرایط به سمت خطر بیشتر حرکت می کند.

وی افزود: در حوزه سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم، متاسفانه با وجود رعایت بخش عمده ای از مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس مدتی است که برخی با بی توجهی محض به پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد مقابله با کرونا با جان خود و مردم بازی می کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از این لحظه تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط قرمز در شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع و برای برگزارکنندگان اعلام جرم خواهد شد، ضابطان قوه قضایی اعم از پلیس و دستگاه های نظارت صنفی به هیچ وجه با متخلفان مدارا نکنند.

خلیلی خطاب به نیروهای انتظامی و دستگاه های نظارتی، افزود: از همه شما می خواهم در پلمب مراکز متخلف لحظه ای درنگ نکنید زیرا در شرایط فعلی چاره ای جز برخورد با آنها نداریم.

وی شرح داد: شرایط در شهرستان به شدت نگران کننده شده است، هر کس از دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تخطی کرده و با سلامت مردم بازی می کنند از نظرم ما مرتکب جرم شده و دستگاه امنیتی، انتظامی و اصناف با قاطعیت و بدون واهمه برخورد کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در برخورد با متخلفان در این حوزه منتظر هیچ دستور و مجوز جدیدی نباشید، بنده به عنوان مدعی العموم اجازه برخورد قانونی و اعلام جرم علیه افراد تخطی کننده از مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به همه ضابطان قضایی و نیروهای نظارتی و انتظامی می دهم.

  • برخورد قانونی با مالکین تالارهای متخلف
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 997

به "کرونا؛ میزان پذیرش بیماران 2 برابر ترخیص شده ها ، اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ میزان پذیرش بیماران 2 برابر ترخیص شده ها ، اعلام جرم علیه برگزارکنندگان عزا و عروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید