هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش تهدید سفیدپوستان نژادپرست

به گزارش گفتمان برتر، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش جدید خود هشدار داد که تروریست های داخلی، گروه های شبه نظامی و ناسیونالیست های سفیدپوست، تهدیدهای خرابکارانه و افراطی را در کشور افزایش داده اند.

هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش تهدید سفیدپوستان نژادپرست

تارنمای هیل نوشت: جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش دیروز (چهارشنبه) خود که دلیل حمله 6 ژانویه به کنگره منتشر شد، هشدار داد که ادعای تقلب در انتخابات سراسری اخیر این کشور، شرایط مربوط به همه گیری بیماری کووید-19 و نظریه های توطئه، خشونت افراطی گرایان در داخل را در امسال میلادی افزایش داده است .

این گزارش که از سوی اداره اطلاعات ملی وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده به دستور جو بایدن رئیس جمهوری این کشور به منظور بازنگری گسترده درباره تهدیدهای تروریستی در داخل، تهیه شده است.

این گزارش عنوان نموده است که افرادی که حملات تروریستی را به صورت انفرادی و بدون ارتباطات سازمانی انجام می دهند و اصطلاحا به آنها گرگ تنها گفته می گردد و گروه های کوچک تندرو، احتمالا بیشتر حملات داخلی را در آمریکا انجام می دهند.

در این ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا آمده است که این افراد اغلب بدون دستور یک سازمان تندروی خشونت طلب و به وسیله اطلاعاتی که از اینترنت بدست می آوردند، دست به خشونت می زنند و این امر کشف و انحلال چنین عملیاتی را سخت می نماید.

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا به دنبال هشدار دیروز وزیر امنیت داخلی این کشور به اعضای کنگره درباره تهدید گروه های کوچک تندرو منتشر شده است.

به نوشته هیل، تیراندازی سه شنبه گذشته به سه سالن ماساژ در آتلانتا بار دیگر خطر حملاتی را که توسط افراد به صورت انفرادی انجام می گردد، یادآوری کرد.

در این حمله 8 نفر از جمله 6 زن آسیایی تبار کشته شدند، اما پلیس آمریکا دیروز بیان نمود که انگیزه فرد تیرانداز هنوز معلوم نیست.

ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین نشان داد که تندروهایی که تحت انگیزه های نژادی دست به حملات می زنند و شبه گروه های نظامی، بیشترین تهدید مرگبار را در این کشور نشان می دهند و آنهایی که تحت انگیزه های نژادی دست به خشونت می زنند با احتمال بیشتر مردم عادی را هدف قرار می دهند، اما گروه های شبه نظامی بیشتر اهدافی را در بین نیروهای دولتی و پلیس دنبال می نمایند.

این گزارش بیش از هرچیز بر تهدید گروه های ناسیونالیست سفیدپوست تاکید دارد و بیان می نماید که این گروه ها بیشترین ارتباط پایدار و فراملی را دارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1454

به "هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش تهدید سفیدپوستان نژادپرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش تهدید سفیدپوستان نژادپرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید