زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت

به گزارش گفتمان برتر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، سیاست خارجی آمریکا با حضور شخصیت ها در کاخ سفید تغییر نکرده و هدف واشنگتن بازدارندگی هر چه بیشتر این کشور است که تغییر اساسی این سیاست در دولت جو بایدن بعید است.

زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی ازوزدا این کشور اظهار داشت که روابط دوجانبه بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده بعید است در دوره ریاست جمهوری جوزف بایدن دموکرات، تغییر قابل توجهی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: متأسفانه، ما از فرایند تغییر دولت در ایالات متحده، از سوی هر یک از دو طرف شرکت نماینده در انتخابات و از جایگزینی افراد در کاخ سفید، هیچ تغییر اساسی، از لحاظ بهبود روابط دوجانبه با روسیه مشاهده نمی کنیم و هیچ پیش بینی خوش بینانه ای درباره تغییر اساسی در این رابطه وجود ندارد.

به گفته وی، سیاست خارجی آمریکا در جهت گیری به سمت روسیه، همچنان با هدف بازدارندگی تا جای ممکن این کشور است، البته با روی کار آمدن دولت بایدن، تغییرات مستقیماً بر مسائل داخلی ایالات متحده تأثیر خواهند گذاشت.

این دیپلمات با یادآوری این نکته که طرف روسی نه به شخصی که پایان رئیس جمهوری ایالات متحده می گردد، بلکه به توسعه همکاری های دو جانبه بین دو کشور علاقه مند است، اضافه نمود: صادقانه بگویم، شخصیت های مورد علاقه خاص ما نیستند. برای روسیه حضور دونالد ترامپ یا جو بایدن در کاخ سفید تفاوت خاصی ندارد. ما رئیس جمهور خودمان را داریم. آنچه برای ما اهمیت دارد، روابط روسیه و آمریکا و توسعه همکاری های دوجانبه در مسائل مهم دنیای است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که فرصت برای تجدیدنظر در روینمودهای مربوط به همکاری دنیای در شرایط شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، هنوز از دست نرفته است، البته موفقیت در این زمینه به کوشش همه کشورها بستگی دارد.

ماریا زاخارووا تأکید کرد که تحقق این امکان به هر شخصی و نه تنها به رهبران سیاسی و مالی دنیا بستگی دارد. وی شرح داد: همه کسانی که اکنون این راستا شش ماهه را پشت سر گذاشتهاند، می توانند بازگشته و در برخورد خود تجدید نظر نمایند که تا چه اندازه تغییر نموده، انسان بهتر، مهربان تر و خردمندتری شده است و چقدر توانستند تا از نفع شخصی خود برای یاری به دیگران چشم پوشی کند.

این دیپلمات در عین حال گفت که هنوز یک کوشش دنیای برای فراوری مشترک واکسن یا دارو برای عفونت ویروس کرونا تثبیت نشده و هر کشوری، راه خاص خود را در پیش گرفته و همبستگی بین المللی در این زمینه مشاهده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1294

به "زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید