بایدن به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است خبرنگاران

به گزارش گفتمان برتر، داماد رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاور ارشد سابق کاخ سفید در اظهاراتی درباره رویکرد دولت بایدن در قبال توافق هسته ای ایران، مدعی شد دولت جدید به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است و تنها یک چارچوب جدید می تواند ثبات ایجاد کند.

بایدن به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است خبرنگاران

با ما سفر کنید و با نرخ تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرد کوشنر داماد رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاور ارشد سابق کاخ سفید در مقاله ای برای روزنامه آمریکایی وال استریت ژرونال که روز یکشنبه منتشر شد، به اظهارنظر درباره موضع دولت جدید آمریکا در قبال برجام پرداخت.

به گزارش وبگاه خبری هیل، کوشنر در این خصوص گفت: در حالی که بسیاری از پیشنهاد آغازین تیم بایدن برای همکاری با اروپا و بازگشت به توافق ایران معروف به برنامه جامع اقدام مشترک نگران شدند، من آن را اقدام دیپلماتیک هوشمندانه ای دیدم.

وی در ادامه مدعی شد: دولت بایدن ایران را به چالش کشید. به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است و تنها یک چارچوب جدید می تواند ثبات را در آینده ایجاد کند.

او در ادامه به تمجید از سیاست دولت ترامپ پرداخت و مدعی شد به لطف سیاست های وی آمریکا اکنون دست بالا را دارد.

کوشنر در ادامه، ادعا های دوره ترامپ را درباره وخیم بودن شرایط ایران در نتیجه تحریم ها و فشار حداکثری آمریکا تکرار کرد؛ سیاستی که شکست آن بر کسی پوشیده نیست و هرگز دولت ترامپ را به آرزوی کشاندن ایران بر سر میز مذاکره نرساند.

رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال 1 397 با نقض تعهدات آمریکا در برجام به مشارکت کشورش در آن توافق خاتمه داد. ترامپ در آن موقع گفته بود خواهان رسیدن به توافقی قوی تر و طولانی تر است که در آن به همه زمینه های محل اختلاف با ایران از جمله برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران پرداخته می گردد.

تئوری ترامپ این بود که پیگیری سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری که او بعد از خروج از برجام آن را اعلام نموده بود می تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی قوی تر از برجام وادار کند.

او روز 20 ژانویه امسال میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی مورد تنش ها با این کشور و جدا کردن راستا آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج نقدها تند نهاده شد.

دولت جدید آمریکا بار ها به شکست سیاست ترامپ در قبال ایران اعتراف نموده، اما در اظهاراتی مشابه با او گفته میخواهد از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای قوی تر و طولانی تر کردن توافق استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1447

به "بایدن به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید