مورالس سیاست های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گفتمان برتر، تهران - خبرنگاران - اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی سیاست ها و تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

مورالس سیاست های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، وی روز گذشته(دوشنبه) در صفحه توییتر خود همچنین بیان کرد که هدف دولت آمریکا از استقرار نیرو در خاورمیانه، حمایت و تشویق صنعت جنگ است.

وی در این پیغام توییتری نوشت: ما تهدیدهای آمریکا علیه ایران و همچنین قصدش برای استقرار نیرو در خاورمیانه را محکم می کنیم. امپریالیسم همیشه در راستای منافع صنعت جنگ در دنیا گام برمی دارد.

این اظهارات رئیس جمهوری بولیوی در مخالفت با سیاست های آمریکا در حالی مطرح شد که ایران اخیرا در واکنش به انفعال اتحادیه اروپا در برابر فشار آمریکا، از کاهش اجرای تعهداتش در برجام اطلاع داد و یک ضرب الاجل 60 برای اروپا مشخص کرد تا به تعهدات خود عمل نمایند.

کارشناسان، اقدام ایران در کاهش بعضی تعهدات در برجام را اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است.

کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.

آمریکا روز 18 اردیبهشت سال گذشته از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تمامی تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. سایر کشورهای عضو این توافق با محکوم کردن اقدام واشنگتن اعلام کردند که به این توافق وفادار می مانند.

مورالس پیشتر نیز بارها از سیاست های واشنگتن در منطقه آمریکای لاتین به شدت انتقاد نموده و معتقد است دولت آمریکا بدنبال تضعیف دولت های چپ گرا در آمریکای لاتین و انقلابی و در نهایت سرنگونی آنها است.

اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 133

به "مورالس سیاست های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس سیاست های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید