مسئله اشتغال در کشور تنها با کمک بخش خصوصی حل شدنی است

به گزارش گفتمان برتر، دبیر ستاد توسعه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان گفت: مشکل اشتغال حل شدنی نیست مگر این که شرکت های خصوصی کمک و مسئولیت اجتماعی خود را ادا کنند.

مسئله اشتغال در کشور تنها با کمک بخش خصوصی حل شدنی است

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، در آئین افتتاحیه مجموعه رقابت های تخصصی فن آورد که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی صداسیما برگزار گشت، گفت: کشور در اشتغال و معشیت با چالش ها و مسائل بسکمک روبرو است. مشکل اشتغال حل شدنی نیست مگر این که شرکت های خصوصی کمک و مسئولیت اجتماعی خود را ادا کنند.

وی افزود: دانشگاه ها پرورش دهنده نیروی انسانی هستند که در شرکت های خصوصی و دولتی جای می گیرند. با این حال آموزش مهارت های عملی در دانشگاه ها آنچنان که نیاز است، ارائه نمی شود. افرادی در آینده پیروز می شوند که در کنار آموزش تئوری به دنبال تجربه کاری نیز برود. معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد پلتفرم های مانند شتاب دهنده سعی کرده است تا دانشجویان برای بازار کار آماده شوند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به این که 5 هزار و 100 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، بیان کرد: فن آورد می تواند حلقه اتصال میان نیروی انسانی و شرکت های خصوصی باشد. فن آورد یک شرکت دانش بنیان بخش خصوصی است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت معنوی می شود. معاونت از هر شرکتی که بخواهد در حوزه کاریابی دانشجویان فعالیت کند، حمایت خواهد کرد.

کرمی گفت: از تمامی شرکت های کاریابی و فن آورد تقاضا دارم هزینه ای که از افراد کارجو گرفته می شود را برعهده کارفرما و شرکت بگذارند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان دو طرح به نام های شهید احمدی روشن و شهید بابایی دارد که در حوزه مهارت افزایی دانشجویان و حل مسائل و چالش های کشور فعالیت می کند.

4021/4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1146

به "مسئله اشتغال در کشور تنها با کمک بخش خصوصی حل شدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله اشتغال در کشور تنها با کمک بخش خصوصی حل شدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید