اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گلستان

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/گلستان بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان پس از چهار روز فعالیت، عصر امروز به کار خود خاتمه داد.

اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گلستان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه سال جاری حدود 14 کارگاه آموزشی و 10 پنل تخصصی مرتبط با معضلات استان، نخستین رویداد فرش فناوری با حضور اصحاب رسانه، برگزاری تورهای فناوری و جلسه شورای پژوهشی بعضی از دستگاه ها را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سال جاری از 17 تا 20 آذرماه برگزار گردید، اضافه نمود: در این مدت روزانه بین 700 تا 800 بازدید از نمایشگاه صورت می گرفت. این در حالی است که در مدت برگزاری نمایشگاه مدارس استان تعطیل بود و بازدید گروهی دانش آموزان را نداشتیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان به نشست معرفی نیازهای فناورانه صنایع در نمایشگاه سال جاری اشاره نمود و گفت: در این نشست مسائل و چالش های صنایع برای پژوهشگران و دانشگاهیان بیان شد.

غفاری در مورد انتخاب غرفه برتر نیز گفت: سال جاری دانشگاه گلستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پارک علم و فناوری استان به صورت داوطلبانه از ارزیابی مربوط به انتخاب غرفه برتر خارج شدند.

با اقتصاد دولتی راه به جایی نخواهیم برد

در ادامه جانشین ستاد استانی هفته پژوهش گلستان اظهار کرد: نمایشگاه سال جاری شرایط بهتری را پیدا کرد که این موضوع نشان می دهد جامعه علمی و فناوری استان، به بلوغ نسبتاً خوبی رسیده است.

علی نجفی نژاد بابیان اینکه هدف همه دانشجویان و اساتید دانشگاه خدمت به جامعه است، گفت: باید برای جامعه ثروت، کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان ایجاد کنیم. مالی که مبتنی بر دانش باشد، از استحکام خوبی برخوردار خواهد بود و نوسانات سیاسی و مالی نمی تواند اثر چندانی بر آن داشته باشد. هر چه به این بخش توجه بیشتری داشته باشیم، جهت توسعه را سریع تر طی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر همچنان اقتصاد ما دولتی باشد، راه به جایی نخواهیم برد، اضافه نمود: هنوز بخش خصوصی به شکلی که بایستی در نمایشگاه حضور داشته باشد، نقش ندارد و عمدتاً شاهد حضور دستگاه های اجرایی دولتی در نمایشگاه هستیم. باید در سالهای بعد، شاهد حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی باشیم.

جانشین ستاد استانی هفته پژوهش گلستان توضیح داد: در هفته پژوهش حجم گسترده ای از گفت وگوها و نشست ها را در زمینه پژوهش داریم که این موضوع باید در طول سال دنبال گردد و فقط منتهی به همین هفته نباشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به بعضی ضوابط دست وپا گیر در راه شرکت های دانش بنیان و استارتاپی، گفت: باید به دنبال سازوکار مناسب برای حل این مشکل باشیم. جهت باید کاملاً مکانیزه و دیجیتال باشد و عوامل انسانی تا حد امکان از این جهت کنار بروند.

راه اندازی محل دائم نمایشگاه های علم و فناوری گلستان

نجفی نژاد اعلام کرد: یکی از کمبودهای ما در استان، عدم وجود محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه ها و فعالیت های استارتاپی و علمی و عرضه محصولات دانش بنیان است که در این راستا زمینی در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نظر گرفته شده و طراحی آن انجام و پروانه ساخت آن از شهرداری اخذ شده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر دستگاه ها و مراکز علمی، محل دائمی نمایشگاه های علم و فناوری استان گلستان را احداث و سال آینده نمایشگاه هفته پژوهش را در آن برگزار کنیم.

معرفی غرفه های برتر

در انتها این مراسم غرفه های برتر در بخش دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه فرهنگیان و در بخش دستگاه های اجرایی آموزش وپرورش، کمیته امداد، اداره کل فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 542

به "اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید