ظریف: در بهترین سطح روابط با مسکو هستیم، روسیه به دنبال صلح در منطقه است

به گزارش گفتمان برتر، دکتر ظریف در این ملاقات با اشاره به روابط خوب و راهبردی دو کشور گفت: در این شرایط حساس روابط ایران و روسیه در بهترین سطح خود واقع شده است و اراده ایران بر توسعه و تعمیق این روابط است.

ظریف: در بهترین سطح روابط با مسکو هستیم، روسیه به دنبال صلح در منطقه است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: برخلاف دیگران که به ناامنی و جنگ افروزی دامن می زنند ایران و روسیه بدنبال ثبات و امنیت در منطقه و دنیا هستند و هر دو کشور دارای ابتکارات منطقه ای مشابه و همسو هستند.

دکتر ظریف مانور مشترک ایران، روسیه و چین را همکاری برای صلح خواند و اضافه نمود: دو کشور به همکاری های خود در همه سطوح ادامه خواهند داد.

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه سفر شما به مسکو بسیار بموقع اجرا شده است اضافه نمود: ما دارای دیدگاههای مشترک در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی هستیم و ابتکارات صلح آمیز دو کشور بیانگر همین موضوع است.

لاورف خروج آمریکا از برجام را یکجانبه و غیر قانونی خواند و آنرا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و گفت همه باید برای حفظ برجام و جلوگیری از فروپاشی آن کوشش کنیم.

موضوعات مختلف روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای از جمله اوضاع در خلیج فارس، سوریه و افغانستان از دیگر موضوعات تبادل نظر و رایزنی دکتر ظریف و سرگئی لاورف در این ملاقات بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 604

به "ظریف: در بهترین سطح روابط با مسکو هستیم، روسیه به دنبال صلح در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: در بهترین سطح روابط با مسکو هستیم، روسیه به دنبال صلح در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید