فراوری واکسن کووید 19 ایرانی در مرحله فاز انسانی، کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است

به گزارش گفتمان برتر، معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با شرایط واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشور های دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام گردد و نتیجه بخش باشد.

فراوری واکسن کووید 19 ایرانی در مرحله فاز انسانی، کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است

به گزارش گرده اجتماعی خبر.زاری دانشجو، قاسم جان بابایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی این شهرستان گفت: در بازدیدی که در اوج کرونا از شهرستان بروجرد داشتم کادر پزشکی و پرستاران بسیار خوب کوشش کردند و توانستند عظیمترین بیمارستان شهرستان که به هر حال بیمارستان جدیدی بود را زیر بار کرونا ببرند تا مردم نیز نگرانی نداشته باشند و این پیک عظیم را مدیریت نمایند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با رعایت کردن مردم و همت مسوولان فرایند رو به کاهش است اضافه کرد: تعداد بیمار ها کمتر شده و امیدوارم رعایت پروتکل ها در دستور کار مردم باشد و با نداشتن تجمعات و مهمانی خانوادگی و حذف رفت و آمد های غیر ضروری از قرمز شدن شرایط جلوگیری گردد تا کار های روزانه مردم مختل نگردد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصلی ترین هدف ما کاهش مرگ و میر است تا به نقطه صفر برسد.

جان بابایی توضیح داد: اورژانس بیمارستان چمران باید توسعه یابد و بازسازی گردد، بخش آی سی یو و بخش اِن آی سی یو نیز راه اندازی گردد، همچنین تجهیزات مورد احتیاج اتاق عمل نیز جزء برنامه ماست.

وی خاطر نشان کرد: در بحث توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نیز که پایه آن خود خیرین هستند در کنار دانشگاه و وزارت بهداشت انجام گردد و تامین سی تی اسکن توسعه اورژانس که اتفاق می افتد تا فضای بیشتری برای خدمات قلب و عروق، داخلی و بیمارستان امام خمینی (ره) باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) و چمران هر دو فرسوده هستند و آمادگی داریم که بتوانیم برای ساخت بیمارستان جدید موافقت اصولی کسب کنیم، اما ضروری است سازمان برنامه و بودجه، نماینده شهرستان و رئیس دانشگاه همکاری نمایند تا بتوانیم ردیف بودجه برای آن تعریف کنیم.

جان بابایی اضافه کرد: با تاسیس بیمارستان جدید می توانیم مسائل بیمارستان چمران و بیمارستان امام خمینی (ره) را به انجا منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاُن و منزلت مردم باید حفظ گردد بیان کرد:این بیمارستان ها در شاُن و منزلت مردم نیست گرچه در این بیمارستان ها بازسازی ها و کوشش های زیادی شده، اما بنا قدیمی است.

وی در رابطه با شرایط واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشور های دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام گردد و نتیجه بخش باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: زیر ساخت فراوری واکسن در کشور خوب جلو رفته که از جهان عقب نماند و کوشش دولت نیز این است که بتوانند از همه منابع خود استفاده کند و اگر واکسنی در جهان فراوری شد مردم محروم نمانند و دستور پیش خرید واکسن نیز دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1275

به "فراوری واکسن کووید 19 ایرانی در مرحله فاز انسانی، کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کووید 19 ایرانی در مرحله فاز انسانی، کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید