کرونا در آلمان، هشدار درباره عواقب وخیم عدم پایبندی به محدودیت ها، مرگ یک نفر در هر 3 دقیقه

به گزارش گفتمان برتر، مقامات آلمانی در آستانه اعمال قرنطینه سخت در کشورشان برای مهار کرونا از این محدودیت ها استقبال نموده و درباره عواقب عدم رعایت کامل آن هشدار دادند.

کرونا در آلمان، هشدار درباره عواقب وخیم عدم پایبندی به محدودیت ها، مرگ یک نفر در هر 3 دقیقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته نامه اشترن در گزارشی نوشت: آلمان برای مقابله با بحران کرونا از روز چهارشنبه قرنطینه سراسری را در این کشور اعمال می نماید و این محدودیت های شدید حداقل تا 10 ژانویه در این کشور برقرار خواهد بود.

بسیاری از سیاستمداران و مقمات آلمانی از اعمال این محدودیت ها استقبال نموده اند.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات و مشاوران کرونایی دولت مرکل در پیامی توئیتری از اعمال این محدودیت ها استقبال نموده و بر لزوم اجرای سریع تر آن تاکید نمود.

لایترباخ در عین حال در این باره ابراز تردید کرد که تا 10 ژانویه بتوان با این محدودیت ها نرخ مبتلایان را به اندازه ای رساند که دنبال کردن زنجیره سرایت ها برای کادر درمان حاصل گردد. وی تاکید نمود که در این صورت باید این محدودیت ها تمدید گردد.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم خواهان اجرای حداکثری محدودیت های تصمیم گرفته شد و گفت: کرونا از کنترل خارج شده است. بنابراین ما باید اکنون قاطعانه عمل کنیم. وی هشدار داد که در صورت عدم پایبندی کامل به این قوانین آلمان می تواند به معضلی برای اروپا تبدیل گردد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی گفت: هر سه دقیقه یک نفر در آلمان در اثر ابتلا به کرونا جان می دهد و ما باید به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود فکر کنیم.

کریستین لیندر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم این محدودیت های شدید اعمال شده را به عنوان ترمز اضطراری ارزیابی نموده و در عین حال گفت: این ترمز اضطراری جایگزین یک استراتژی بلند مدت به ویژه برای محافظت از گروه های خطر نیست. اکنون باید از دوران قرنطینه برای توسعه یک استراتژی بلند مدت استفاده گردد.

آنتون هوفرایتر، رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان هم تصمیمات دولت برای تشدید محدودیت ها را تمجید نموده و این اقدامات را یک نقطه عطف سخت برای خیلی ها ارزیابی نموده و گفت: شرایط در کشور دراماتیک است. دولت فدرال آلمان باید در این اوضاع اطمینان حاصل کند که یاری های مالی محدود نشده است.

در پی توافق دولت فدرال و ایالت های آلمان از روز چهارشنبه، 16 دسامبر محدودیت های اجتماعی مربوط به همه گیری کرونا در این کشور تشدید می گردد. این محدودیت ها دست کم تا دهم ژانویه ادامه خواهند یافت. بر این اساس، مدرسه ها، مهدهای کودک و فروشگاه ها، به استثنای فروشگاه های عرضه مایحتاج روزانه، بسته می مانند. آنگلا مرکل، صدراعظم، از کارفرمایان خواست کارمندان را از خانه به کار بگیرند یا کار را به صورت موقت تعطیل نمایند.

همچنین مشاغلی که در آنها امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود ندارد - مانند آرایشگاه ها - تعطیل می شوند. رستوران ها بسته می مانند اما تحویل غذا به مشتریان بلامانع است.

در این شرایط انستیتوهای مهم مالی در آلمان به دلیل تشدید محدودیت های مقرر در کشورشان که از روز چهارشنبه شروع می گردد درباره رکود جدید مالی هشدار داده اند.

یورگ کرومر، اقتصاد دادن ارشد کامرز بانک آلمان در گفتگویی اعلام نموده که آلمان باید خود را برای رکود مالی دومی آماده کند.

; یک انستیتوی مهم مالی در آلمان هم تداوم قرنطینه را عامل خسارات مالی قابل توجه به کشور دانسته است.

آرمین لاشت، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم به شهروندان درباره در پیش رو بودن دورانی سخت هشدار داده است.

وی گزارش ها از بخش های مراقبت های ویژه آلمان را دراماتیک ارزیابی نموده است. به گفته وی از اکتبر شمار بیماران بستری شده در این بخش ها در ایالت تحت حاکمیت وی چهار برابر شده است.

توماس بارایس از مقامات مالی در دولت فدرال آلمان هم درباره ورشکستگی خرده فروشی ها در صورت حمایت ناکافی از آن ها از طرف دولت هشدار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم از شهروندان درخواست نموده به دلیل شیوع گسترده کرونا در روزهای مانده تا اعمال قرنطینه سراسری از خرید هدایای کریسمس خودداری نمایند. وی از شهروندان خواست تنها برای خرید مایحتاج ضروری زندگی به مغازه ها بروند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود که حالا زمان رفتن برای خرید نیست. وی اضافه نمود: هیچ کس نمی تواند بگوید بعد از کریسمس چه موقع مغازه ها دوباره باز می شوند. هر چه سریع تر این بحران کنترل گردد برای مردم بهتر است.

آمار مبتلایان به کرونا اخیرا در آلمان به سرعت در حال افزایش است و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 1338483 نفر به کرونا مبتلا شده و 22406 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1314

به "کرونا در آلمان، هشدار درباره عواقب وخیم عدم پایبندی به محدودیت ها، مرگ یک نفر در هر 3 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، هشدار درباره عواقب وخیم عدم پایبندی به محدودیت ها، مرگ یک نفر در هر 3 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید