کاهش اعتبار برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شد

به گزارش گفتمان برتر، در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور کاهش اعتبارات برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شده است.

کاهش اعتبار برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران،طبق تبصره 9 بند هـ در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور کاهش اعتبارات برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شده است.

در راستای بند ج ماده 64 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر حمایت از پژوهش های تقاضامحور تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت ماده 117 آن قانون و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور که از اعتبارات برنامه پژوهش های کاربردی استفاده می کنند مکلفند حداقل معادل 10 درصد این اعتبارات را با اعلام فراخوان در موضوعات مورد نیاز خود از طریق خاتمه نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری هزینه کنند.

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به جهاد دانشگاهی استانی

در راستای اجرای بند ب ماده 64 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه ای تخصیص یافته به دستگاه های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری شورای برنامه ریزی و توسعه استان مجاز است اعتبارات موضوع این ماده را از سرجمع اعتبارات هزینه ای استان کسر کرده و با هماهنگی دستگاه های اجرایی استانی و براساس اولویت ها و سیاست های پژوهشی مصوب برای امور پژوهشی و توسعه فناوری به جهاد دانشگاهی استان و دستگاه های اجرایی مشخص شده توسط آن شورا اختصاص دهد.

دستگاه های مذکور مکلفند نحوه هزینه کرد این بند را هر شش ماه یکبار به شورای علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز آمار گزارش دهند و این شورای عالی هم مؤظف است گزارش سالانه را حداکثر تا خاتمه مردادماه سال بعد به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 532

به "کاهش اعتبار برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اعتبار برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید