پیروزی سال آینده حزب کارگر انگلیس در گرو جدا نشدن اسکاتلند است

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران: یک نشریه انگلیسی در گزارشی نوشت که جدیدترین نظرسنجی های نشان می دهد که اگر اسکاتلند از چارچوب پادشاهی متحده جدا نگردد، حزب کارگر می تواند برنده انتخابات پارلمانی سال آینده این کشور گردد.

پیروزی سال آینده حزب کارگر انگلیس در گرو جدا نشدن اسکاتلند است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت که اگر اسکاتلند رأی به جدایی این منطقه از پادشاهی متحده (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) ندهد، حزب کارگر می تواند برنده انتخابات مجلسی سال آینده این کشور گردد.

نظرسنجی های جدید پیش بینی می نماید که حزب کارگر در انتخابات سال آینده پیروز خواهد شد، اما اگر نمایندگان منتخب این حزب از حوزه های رأی گیری اسکاتلند (پس از استقلال این منطقه) حذف شوند، با یک مجلس معلق روبه خواهیم شد که در آن حزب کارگر تنها سه جایگاه با کسب اکثریت مجلس فاصله خواهد داشت.

نظرسنجی های نشان می دهد که در حال حاضر حزب کارگر در جهت پیروزی در انتخابات عمومی سال 2015 پادشاهی متحده قرار داد آن هم تنها به این خاطر که از حمایت عمومی مستحکمی در اسکاتلند برخوردار است. آخرین نظرسنجی اجرا شده به سفارش نشریه ایندیپندنت نشان می دهد که اِد میلیبند حائز اکثریت آرا خواهد شد. اما اگر اعضای انتخاب شده از اسکاتلند حذف شوند، این حذب از اکثریت خواهد افتاد.

در همین زمینه پروفسور جان کرتیس استاد علوم سیاسی دانشگاه استراثکلید اسکاتلند که مجری این نظرسنجی بوده است گفت: اسکاتلند در توانمندی حزب کارگر برای پیروزی و کسب اکثریت کلی، بسیار مهم است. در حال حاضر حزب کارگز 41 کرسی از مجموع 59 کرسی منطقه اسکاتلند را در مجلس عوام این کشور در اختیار دارد و اگر نظرسنجی های کنونی در انتخابات محقق گردد می تواند پنج کرسی دیگر را نیز از این ناحیه کسب کند.

براساس نتایج این نظرسنجی، میزان حمایت از حزب کارگر 35 درصد، محافظه کاران 31 درصد، حزب استقلال انگلیس 13 درصد و لیبرال دموکرات ها 9 درصد است.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده است که سه رهبر احزاب اصلی انگلیس در آخرین کوشش های خود علیه استقلال اسکاتلند در حال بازدید از این منطقه هستند. به این ترتیب که در یک اقدام بی سابقه، دیوید کامرون و اِ میلیبند رهبران احزاب محافظه کار و کارگر جلسه پرسش از نخست وزیر در مجلس این کشور را لغو نموده و به اسکاتلند رفته اند.

در این میان، مقامات کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس نیز درخواست نمایندگان برای مداخله ملکه در مباحثات مرتبط با استقلال اسکاتلند را رد نموده و اعلام نموده اند که چنین اقدامی ناقض اصل بی طرفی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 475

به "پیروزی سال آینده حزب کارگر انگلیس در گرو جدا نشدن اسکاتلند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی سال آینده حزب کارگر انگلیس در گرو جدا نشدن اسکاتلند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید