رده بندی برترین کشورهای اروپایی برای زندگی خانوادگی

به گزارش گفتمان برتر، یورونیوز نوشت: این گزارش براساس داده های جمع آوری شده از سوی اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) در سال 2016 میلادی تنظیم شده است.

رده بندی برترین کشورهای اروپایی برای زندگی خانوادگی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شاخص های مختلفی از جمله مرخصی زایمان با حقوق برای مادران و پدران و همین طور دسترسی به مهدکودک و کودکستان پیش از سن مدرسه در نظر گرفته شده است.

سوئد، نروژ و ایسلند برای داشتن سیاست های مناسب برای زندگی خانوادگی در صدر این جدول قرار دارند. سوئیس، یونان، قبرس و بریتانیا هم به اسم بدترین کشورها در این زمینه شناخته شدند.

با وجود رتبه بندی کلی، تفاوت هایی در شاخص های موجود میان کشورهای اروپایی وجود دارد. به اسم مثال استونی با 85 هفته مرخصی زایمان با حقوق برای مادران در رتبه اول این شاخص قرار گرفته است. مجارستان با 72 هفته و بلغارستان با 65 هفته در صندلی دوم و سوم هستند.

پرتغال، سوئد و لوکزامبورگ هم رتبه اول تا سوم بیشترین مرخصی زایمان با حقوق برای پدران را دارند.

در زمینه امکان ثبت نام بچه ها زیر سه سال در مهدکودک ایسلند، نروژ و سوئد پیشتازند. بعلاوه بیش از 97 درصد بچه ها ایسلندی، بلژیکی و سوئدی امکان شرکت در کودکستان را پس از سه سالگی و تا پیش از شروع دبستان دارند.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف با توجه به آمار منتشر شده از دولت ها خواسته است تا به مساله مرخصی زایمان اهمیت بیشتری بدهند چرا که بخش اعظم رشد ذهنی و روانی بچه ها در سال های اولیه زندگی آنها اتفاق افتاده و سلامت آنان در شکل گیری جوامع آینده نقش قابل توجهی دارد.

سوئد به اسم یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای اروپا در طول تاریخ یکی از مقصدهای اصلی مردم کشورهای دیگر برای مهاجرت بوده است. در سال 2009 مهاجرت به سوئد به بالاترین سطح خود رسیده و 102٬280 نفر به این کشور مهاجرت نموده اند.

منابع کشور سوئد جمعیت ایرانیان و ایرانی تباران سوئد را در سال 2012 میلادی 92٬428 نفر اعلام نموده است. بیشتر ایرانیان و ایرانی تباران در شهرهای مالمو، استکهلم و یوتبری سکونت دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1680

به "رده بندی برترین کشورهای اروپایی برای زندگی خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رده بندی برترین کشورهای اروپایی برای زندگی خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید