نیازمند رویه هایی متفاوت در فراوری و تجارت هستیم

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس می گوید واحدهای تولیدی کشور باید مورد حمایت قرار گیرند و فراهم آوردن تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه و گسترش صادرات احتیاج به رویه هایی متفاوت با آنچه که تا به امروز درکشور تجربه شده است، وجود دارد.

نیازمند رویه هایی متفاوت در فراوری و تجارت هستیم

سید کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس درگفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: اقتصاد کشور با مسائل زیرساختی روبرو است اما به طور حتم راهکارهایی برای حل این مسائل وجود دارد. افزایش منابع درآمدی کشور با اتکای به ظرفیت های بالقوه ای که در کشور وجود دارد شدنی است.

آموزش و بهره گیری از نیروی متخصص فنی در کشور در رشد فراوریات صنعتی و معدنی کشور بسیار حائز اهمیت است و در کنار اموزش جوانان دانشگاهی باید فرصت جذب و نگهداری انها را در بخش های فراوریی کشور فراهم کرد. این به معنای آن است که از سرمایه گذاری نیروی انسانی بهره لازم را برده ایم و تبعات مثبت آن می تواند ثبات رشد مالی را برای کشور به ارمغان آورد

موسوی با بیان اینکه برخورداری از معادن، نفت و گاز و منابع دیگری که در کشور وجود دارد، فرصت خلق ثروت و توزیع آن برای همه اقشار مردم را فراهم خواهد نمود، توضیح داد: حل بسیاری از موضوعات ساختاری در کشور نیازمند زمان، مدیریت و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه بازگشت به برجام و برطرف تحریم ها نیز در حل مسائل کنونی فراوری و تجارت کشور راهگشا خواهد بود، اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی و اتکای به توان داخلی موضوعی است که در صورت برطرف تحریم هم باید مورد توجه قرار گیرد. شرکت های دانش بنیان باید تقویت شوند و انچه که در تبادل با کشورهای خارجی باید مورد نظر قرار بگیرد، انتقال دانش و تکنولوژی های فراوری است نه آنکه صرفا واردکننده و مصرف کننده فراوریات سایر کشورها باشیم.

موسوی اظهار کرد: آموزش و بهره گیری از نیروی متخصص فنی در کشور در رشد فراوریات صنعتی و معدنی کشور بسیار حائز اهمیت است و در کنار اموزش جوانان دانشگاهی باید فرصت جذب و نگهداری انها را در بخش های فراوریی کشور فراهم کرد. این به معنای آن است که از سرمایه گذاری نیروی انسانی بهره لازم را برده ایم و تبعات مثبت آن می تواند ثبات رشد مالی را برای کشور به ارمغان آورد.

نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: واحدهای فراوریی کشور باید مورد حمایت قرار گیرند و فراهم آوردن تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوریی، تامین مواد اولیه و گسترش صادرات نیازمند رویه هایی متفاوت با آنچه که تا به امروز درکشور تجربه شده هستیم.

وی با تاکید بر توسعه بازارهای هدف صادراتی اظهار کرد: این امیدواری وجود دارد که با برطرف تحریم ها بسیاری از محدودیت های صادراتی که اکنون پیش روی تجار و بازرگانان و فراوریکنندگان صادراتی کشور قرار گرفته است مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1560

به "نیازمند رویه هایی متفاوت در فراوری و تجارت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند رویه هایی متفاوت در فراوری و تجارت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید