مومنی: 90 درصد دانش آموزان بعد از ترک تحصیل به اعتیاد روی می آورند

به گزارش گفتمان برتر، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیمایش دقیقی در جامعه هدف انجام شد و نتیجه آن بود که 90 درصد دانش آموزانی که ترک تحصیل می نمایند به یکی از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد روی می آورند.

مومنی: 90 درصد دانش آموزان بعد از ترک تحصیل به اعتیاد روی می آورند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اسکندر مؤمنی، در نشست هم اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، تحولات خوبی در بخش همکاری های فی مابین به ویژه در حوزه پیشگیری از اعتیاد، انجام و گام های بسیار بزرگی برداشته شده است.

وی اضافه نمود: در نظر است در سال آینده، تفاهم نامه هایی که ستاد مبارزه با موادمخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد با دیگر سازمان ها و نهاد ها مانند صدا و سیما در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همچون طرح یاریگران زندگی منعقد می نماید، نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کند تا برنامه ها هدفمند باشند.

مؤمنی بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، بعضی اقدامات را به کوتاه مدت و میان مدت تقسیم بندی نموده که تقریباً به نتیجه رسیده و زیرساخت هایش آماده شده است، مانند طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر که در کوتاه مدت، ظرفیت سه برابری برای آن، ایجاد شد.

دبیرکل ستاد با بیان اینکه راه اندازی اردوگاه ها و مراکز نگهداری معتادان، از دیگر اقدامات ستاد است، توضیح داد: طی دو سال گذشته، 10 مرکز نگهداری، همراه با آخرین روش های درمانی و کارآموزی راه اندازی شده است و در یکی از همین مراکز، روزی 50 هزار ماسک و 300 گان برای بیمارستان ها توسط مددجویان فراوری می گردد که موجب درآمدزایی این افراد شده است.

80 درصد افرادی که ترک اعیتاد دارند مجدد به اعتیاد روی می آورند

مؤمنی گفت: در حوزه درمان نیز دستاورد های خوبی داشته ایم، اما باید کوشش های بیشتری انجام گردد، متأسفانه 80 درصد معتادان بعد ترک، مجدداً به سمت اعتیاد باز می گردند که در این زمینه، همکاری هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم و دارو های جدیدی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در حال فراوری است.

وی با بیان اینکه معتقدم راهکار اصلی در مبارزه با موادمخدر، پیشگیری است و اقدامات راهبردی مان باید در این بخش باشد، گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد به دلیل تأثیرگذاری که دارد، باید اقدامات بیشتری انجام گردد و ابزار فرهنگ و هنر به دلیل تأثیرگذاری زیاد، نقش مؤثری در این زمینه دارد؛ لذا مرجعیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگردد.

دبیرکل ستاد گفت: پیمایش دقیقی در جامعه هدف انجام شد و نتیجه آن بود که 90 درصد دانش آموزانی که ترک تحصیل می نمایند به یکی از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد روی می آورند که این امر نگران نماینده است؛ بنابراین باید برای این جامعه هدف، برنامه و محتوای اثرگذاری فراوری گردد.

باید بر حوزه های پیشگیری از اعتیاد تمرکز بیشتری کنیم

مؤمنی ادامه داد: باید برای خانواده ها نسبت به اعتیاد حساسیت ایجاد گردد. مردم می خواهند مواد مخدر در دسترس نباشد تا کسی آن را مصرف نکند و این مهم، حق مردم است، پس باید همه برای این هدف گذاری عمومی و ایجاد حساسیت کوشش نمایند.

وی اعلام کرد: می بایست چند کاراکتر موجز و کوتاه درست گردد که وقتی افراد جامعه، آن شعار یا کاراکتر را می شنوند یا می بینند، مفهوم پیشگیری از اعتیاد در ذهنشان تداعی گردد.

دبیرکل ستاد تأکید کرد که تمرکز اصلی باید بر حوزه پیشگیری از اعتیاد و اقدامات فرهنگی باشد تا معتاد جدیدی به چرخه اعتیاد اضافه نگردد.

مؤمنی در خاتمه گفت: هزینه های بسیاری از مرز تا داخل کشور برای مقابله با موادمخدر انجام می گردد؛ که در کنار آن باید به حوزه پیشگیری از اعتیاد توجه ویژه ای گردد، همچنین برای جامعه هدف و عموم مردم مصون سازی انجام گردد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1349

به "مومنی: 90 درصد دانش آموزان بعد از ترک تحصیل به اعتیاد روی می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی: 90 درصد دانش آموزان بعد از ترک تحصیل به اعتیاد روی می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید