معتقد نیستم مدارس به بنگاه مالی تبدیل شده اند

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش کشور درخصوص رویه موجود در واگذاری مدارس به بخش خصوصی و توسعه مدارس خرید خدمات گفت: من معتقد نیستم که مدارس به بنگاه مالی و آموزش به کالای مالی تبدیل شده باشد. آموزش وپرورش مهم ترین ماموریت حاکمیت است. ممکن است مسئله ای در تعدادی از مدارس پیش بیاید که نمی توان آن را به همه مدارس تعمیم داد.

معتقد نیستم مدارس به بنگاه مالی تبدیل شده اند

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه تراکت در فتوشاپ از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه شورای آموزش وپرورش استان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 89 درصد مدارس ما مدارس دولتی و تنها 11 درصد آن غیرانتفاعی هستند. به عقیده من آموزش کالا نبوده و نیست. آموزش وپرورش مالی نشده، چرا که آموزش وپرورش مهم ترین ماموریت حاکمیت است.

وی با بیان اینکه آموزش در مدارس کالا نیست، مطرح کرد: 110 هزار مدرسه و حدود 550 هزار کلاس درس داریم. ممکن است مسئله ای در تعدادی از مدارس پیش بیاید که نمی توان آن را به همه مدارس تعمیم داد. به نظر من مدارس به بنگاه مالی و آموزش به کالا تبدیل نشده است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در جلسه قبلی شورای آموزش وپرورش خراسان رضوی، آنالیز شد که محدوده هایی از استان خراسان رضوی، به خصوص شهر مشهد و در حاشیه شهر، فضای آموزشی میزان قابل قبولی ندارد و باید اصلاح گردد.

وی اضافه نمود: تفاهم و توافق هایی صورت گرفت که بخشی از منابع از مرکز، بخشی در استان و منابع استانی و بخشی دیگر به وسیله خیرین تأمین گردد. امیدواریم ان شاءالله بتوانیم این فاصله ها را پُر کنیم و همه کشور دسترسی مناسب به فضای آموزشی را داشته باشند.

وزیر آموزش وپرورش کشور با بیان اینکه تحقق این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد، مطرح کرد: در قانون بودجه، دو هزار و 700 میلیارد تومان برای مشارکت خیرین پیش بینی نموده ایم. به میزانی که خیرین مشارکت داشته باشند، دولت دو هزار و 700 میلیاردتومان تعهد نموده است که همراهی کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در امسال، تعهد خیرین 1000 میلیارد است که این را به دو هزار و 700 میلیارد افزایش دادیم. این موضوع زمینه خوبی است. امروز در نیشابور مدارسی را افتتاح نموده و تعهدی امضا کردیم که مدارسی که ساخته می شوند تا چندسال آینده به 100 مدرسه برسد. یک خیّر 80 مدرسه ساخته و خیّرین دیگر نیز به میدان آمده اند و کار می نمایند.

وی اعلام کرد: سامانه ای طراحی نموده ایم که در هفته های اخیر از آن رونمایی خواهد شد. در این سامانه همه نیازهای مربوط به آموزش معرفی می گردد تا همه بتوانند با سرمایه های خُرد در کار ساخت مدارس همراهی نمایند.

حاجی میرزایی تاکید نمود: امیدواریم با کوشش های پیش بینی شده، به هدف هایی که در شورای آموزش وپرورش خراسان رضوی هدف گذاری شده، برسیم.

وزیر آموزش وپرورش کشور در مورد توزیع شیر در خراسان رضوی، اعلام کرد: به میزانی که اعتبار به ما تخصیص داده شده، شیر در مدارس توزیع می گردد. اولویت ما این است که مناطق محروم را پوشش بدهیم. بخش های محروم تمام استان های کشور، جزو پوشش توزیع شیر ماست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 620

به "معتقد نیستم مدارس به بنگاه مالی تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتقد نیستم مدارس به بنگاه مالی تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید