لایحه دهیاری ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می دهد

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا)- معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور، گفت در این لایحه تقریبا اختیارات شهرداران به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است.

لایحه دهیاری ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می دهد

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز چهارشنبه اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و تاکیدات اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور در جلسه امروز هیات دولت تصویب شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه نمود: براساس این لایحه اختیارات دهیاری ها در حوزه مدیریت روستا، ساخت و سازها، تخلفات ساختمانی، عوارض محلی، بهای خدامت و جرایم تعیین می گردد.

امید با بیان اینکه لایحه دهیاری ها در واقع، تکمیل کننده خدمات اداری به روستاییان است، گفت: قبل از این لایحه، دهیاران دارای اختیارات محدودی بودند و بسیاری تصمیمات برای تصویب از روستا به شهرها می آمد و حتی شاهد بودیم که بعضی اقدامات جزیی روستاها نیز در شهرها تصمیم گیری می شد و لذا در لایحه دهیاری ها که از سوی وزارت کشور ارائه شده و فرایند تکمیل آن نیز بیش از سه سال به طول انجامیده است کوشش شده بخش قابل توجهی از این مسائل مرتفع گردد.

وی افزود: در این لایحه تقریبا اختیاراتی را که شهرداران در سطح شهرها دارند به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است.

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دوستان ما در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این لایحه هستند و با عنایت ویژه ای که نسبت به روستاها در کل کشور وجود دارد انتظار داریم که در فرایند تایید نهایی و تبدیل آن به قانون سرعت بیشتری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1376

به "لایحه دهیاری ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "لایحه دهیاری ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می دهد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه دهیاری ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید