فرار مالیاتی هزار میلیاردی یک شرکت خصوصی در کرمانشاه

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/کرمانشاه دادستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عوامل یک شرکت بخش خصوصی با فرار مالیاتی بیش از هزار میلیارد ریال در کرمانشاه اطلاع داد.

فرار مالیاتی هزار میلیاردی یک شرکت خصوصی در کرمانشاه

محمدحسین صادقی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای مستمر طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلالگران نظام پولی در دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در راستای ماموریت محوله به سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدام به شناسایی فردی جاعل کردند که از طریق فروش فاکتورهای صوری زمینه فرار اقتصادیاتی بدهکاران دولتی را ایجاد می کرد.

وی توضیح داد: با دستور قضایی پس از انجام تحقیقات اولیه نامبرده به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسایی یک شرکت متخلف و فروشنده فاکتورهای صوری در رابطه با این پرونده اطلاع داد و گفت : مبلغ بدهی و فرار اقتصادیاتی این شرکت با استفاده از این فاکتورها 300 میلیارد ریال و در مورد اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده 810 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع مبلغ اقتصادیات پرداخت نشده توسط متهمان 1100 میلیارد ریال برآورد شده است.

صادقی با اشاره به شناسایی سایر شرکا و همدستان در این پرونده یادآور شد: در مورد این پرونده هشت متهم دیگر شناسایی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند، البته بخش قابل توجهی از اقدامات مجرمانه این افراد در خارج از حوزه قضایی کرمانشاه اجرا شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد جدی، موثر و بازدارنده با مفاسد اقتصادی با توجه به سند تحول قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه با جدیت در دستور کار دادسرای استان می باشد، اضافه نمود: شناسایی بسترهای جرم زا و تصویب قوانین متناسب با آن، اجتناب از تغییرات پی در پی در ضوابط صادرات و واردات، تقویت نظارت بر شرکت های تجاری و مقابله با شرکت های کاغذی(صوری)، تقویت نظارت های سیستمی هوشمند درون دستگاهی، پایش مستمر اقدامات خصوصاً در مواردی که حجم تراکنش های اقتصادی قابل توجه است، بهره گیری از افراد توانمند، سالم و با تقوا و خدا ترس در کاستن از فراوانی جرائم موثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 614

به "فرار مالیاتی هزار میلیاردی یک شرکت خصوصی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مالیاتی هزار میلیاردی یک شرکت خصوصی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید