گواردیولا، پرخرج ترین مربی تاریخ فوتبال

به گزارش گفتمان برتر، نام پپ گواردیولا با پیروزی و قهرمانی مترادف شده، اما هیچ مربی ای در تاریخ فوتبال به میزان او برای خرید بازیکن پول خرج نکرده است.

گواردیولا، پرخرج ترین مربی تاریخ فوتبال

به گزارش ورزش سه، پپ گواردیولا 16 سال روی نیمکت بوده و در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی 2040 میلیون برای جابجایی هزینه نموده است. فقط در باشگاه انگلیسی او 1.24 میلیارد یورو برای خرید بازیکن پول خرج نموده است.

پپ گواردیولا با 2040 میلیون یورو برای خرید 78 بازیکن در طول 16 سال مربیگری، جایگاه اول مربیانی را به خود اختصاص داده است که بیشترین هزینه را برای خریدها می نمایند. پس از او مورینیو با 1860 میلیون یورو (118 بازیکن و 23 سال حضور روی نیمکت)، آنچلوتی با 1690 میلیون (108 بازیکن در 28 سال) و ماسیمیلیانو آلگری با 1490 میلیون یورو (108 بازیکن در 28 سال مربیگری) قرار دارند. دیگو سیمئونه نیز 1210 میلیون برای خرید 82 بازیکن در 17 سال هزینه نموده است.

شکستن طلسم لیگ قهرمانان با سیتی

پپ گواردیولا پول زیاد خرج نموده، ولی او یک برنده است. مربی ای که قادر به رقابت برای برترین عناوین با سبک بازی مجذوب کننده است. او بعلاوه از کامبک تاریخی رئال در فصل 22-2021 درس های لازم را یاد گرفت و فصل قبل توانست تیمش را قهرمان چمپیونزلیگ کند. پپ معتقد است برای برنده شدن باید مُصِر باشد، در لحظات کلیدی درست عمل کنید و بعلاوه توان مالی بالایی داشته باشید تا خود را با خرید بازیکنان مناسب تقویت کنید. داده ها هیچ شکی باقی نمی گذارند. گواردیولا از زمان ورودش به منچسترسیتی، 1242 میلیون یورو برای 51 خرید خرج نموده است.

گواردیولا یعنی قهرمانی

گواردیولا مترادف با پیروزی و بعلاوه هزینه است. او در 16 سالی که مربیگری نموده، در فاصله زمانی حضورش در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، بیش از 2000 میلیون یورو خرج جابجایی نموده است.

طبق گزارش پورتال تخصصی ترانسفرمارکت، قهرمان اروپا در تابستان سال جاری برای تقویت تیم 241 میلیون یورو هزینه کرد و مجموع هزینه خرید گواردیولا در تمام تیم هایش به 2040 میلیون یورو رسید.

بیش از 500 میلیون برای تقویت دفاع

پروژه منچسترسیتی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با جذب پپ در سال 2016، تضمین خریدهای بزرگ و در اختیار قراردادن برترین ها به این مربی اسپانیایی آغاز شد. آنها با 1242 میلیون یورو در مجموع 51 بازیکن را به خدمت گرفته اند. بیش از 500 میلیون یورو برای جذب مدافع خرج شده است. سال جاری سیتی با پرداخت 90 میلیون یورو برای یوشکو گواردیول او را به گران ترین مدافع تاریخ تبدیل کرد.

چالش بزرگ پپ گواردیولا این بود که خارج از بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا گردد تا آنها نتوانند به او بگویند دو قهرمانی او با بارسا به لطف لئو مسی بود. او سه فصل را در بایرن مونیخ گذراند و نتوانست لیگ قهرمانان را به دست بیاورد تا اینکه در هشتمین سال حضورش در منچسترسیتی به عنوان پادشاه اروپا تاج گذاری کرد.

رکورد 36 قهرمانی

لیگ قهرمانان اروپا موفقیتی بود که به افتخارات سیتی در لیگ برتر و جام حذفی اضافه شد تا دومین سه گانه پپ پس از موفقیت او با بارسلونا در فصل 09-2008 ثبت گردد. تابستان سال جاری او با قهرمانی در سوپرجام اروپا به رکورد قهرمانی های خود اضافه نمود و در مجموع 36 عنوان قهرمانی (14 قهرمانی با بارسلونا، 7 قهرمانی با بایرن و 15 قهرمانی با سیتی) دارد. قهرمانی در لیگ قهرمانان در استانبول مقابل اینترمیلان نقطه اوج یک پروژه گران قیمت در سیتی گواردیولا بود، اما پروژه ای که در آن هزینه ها نیز بالا بوده است. در طول هشت سال حضور این مربی در سیتی، در مجموع 978 میلیون یورو از فروش 86 بازیکن به دست آمده است. باید اضافه نمود که لیگ قهرمانان اروپا حدود 110 میلیون یورو عایدی برای سیتی داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2209

به "گواردیولا، پرخرج ترین مربی تاریخ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواردیولا، پرخرج ترین مربی تاریخ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید