دردسر نو بارسلونا؛ خرید های نو اجازه ثبت ندارند!

به گزارش گفتمان برتر، با وجود شرایط بد مالی که بارسلونا در چند سال اخیر داشته این تیم در این فصل از جابجایی بسیار پرجنب وجوش نشان داده است. آن ها علاوه بر این که قرارداد عثمان دمبله، سرخیو روبرتو، گابی و رونالد آرائوخو را تمدید کردند، 5 بازیکن نو را هم به خدمت گرفتند؛ رافینیا، بال برزیلی باشگاه لیدزیونایتد با 58 میلیون یورو، ژول کونده، مدافع باشگاه سویا با 50 میلیون یورو، روبرت لواندوفسکی، گلزن بایرن مونیخ با 45 میلیون یورو و فرانک کسیه، هافبک میلان و بعلاوه آندریاس کریستنسن، مدافع مرکزی چلسی را هم به عنوان بازیکن آزاد به کاتالونیا کشاندند.

دردسر نو بارسلونا؛ خرید های نو اجازه ثبت ندارند!

دردسر ثبت قرارداد

مجموع هزینه ای که بارسلونا برای خرید های تازه انجام داده 153 میلیون یورو است. این در شرایطی است که آن ها در نظر دارند یکی 2 بازیکن دیگر را هم تا انتهای همین ماه میلادی به خدمت بگیرند. این باشگاه همزمان فیلیپه کوتینیو را به استون ویلا فروخته که رقم این نقل و انتقال 20 میلیون یورو است. آن ها فران جوگلا را هم به کلوب بروژ بلژیک داده اند که از این نقل و انتقال هم 5 میلیون یورو کسب کردند. سایر بازیکنانی که کاتالونیا را ترک نموده اند، آورده اقتصادی برای بارسلونا نداشته اند، چون غالبا به عنوان بازیکن قرضی این باشگاه را ترک کردند. در نتیجه مجموعاً بارسلونا 25 میلیون یورو از محل فروش بازیکن، به دست آورده است.

اختلاف 150 میلیون یورویی

با وجود جنب و جوشی که بارسلونا در ماه اخیر از خود نشان داده، تراز اقتصادی منفی، این باشگاه را در آستانه فصل تازه آزار می دهد و باعث دردسر بزرگی در این روز ها شده است. طبق گزارشی که کادنا کوپه مطرح نموده مسئولان لالیگا اجازه نمی دهند بارسلونا قرارداد بازیکنان تازهش را تمدید کند؛ علت؟ اختلاف 150 میلیون یورویی در ترازنامه اقتصادی این باشگاه. بارسلونا پیش از این 25 درصد حقوق حق پخش تلویزیونی اش برای 25 سال آینده را به موسسه سیکس استریت فروخته و عنوان نموده از این طریق رقم 667 میلیون یورو درآمدزایی نموده است. با این حال مسئولان لالیگا رقم مورد نظر را 517 میلیون یورو ارزیابی می نمایند و به همین علت اختلاف نظر 150 میلیون یورویی در این بین شکل گرفته است. بر این اساس، بارسلونا نمی تواند قرارداد بازیکنان تازهی که به خدمت گرفته را در فاصله 10 روز تا آغاز رسمی رقابت های لالیگا ثبت کند. مسئولان این باشگاه هم حالا مجبور شده اند که اختلاف اقتصادی به وجود آمده را کاهش دهند. آن طور که رسانه های اسپانیایی خبر داده اند باشگاه بارسلونا در آینده بسیار نزدیک 24.5 درصد استودیو هایش را خواهد فروخت تا از این طریق بتواند رقمی معادل صد میلیون یورو درآمدزایی داشته باشد. اگرچه مساله عدم ثبت قرارداد بازیکنان تازه بارسلونا تبدیل به یک معضل جدی شده، اما ظاهراً ژاوی در کنار سایر بازیکنان بارسلونا چندان دغدغه ای ندارند. هم تیمی های سرخیو بوسکتس این روز ها آماده می شوند تا در جام خوان گامپر به مصاف باشگاه به مکزیکی بروند. این بازی که هر سال پیش از آغاز رقابت های لالیگا در نوکمپ برگزار می گردد قرار است روز یکشنبه انجام گردد. ضمن این که بارسلونا هم در اولین بازی اش در رقابت های لالیگا هم باید به مصاف رایو وایکانو برود.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2032

به "دردسر نو بارسلونا؛ خرید های نو اجازه ثبت ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر نو بارسلونا؛ خرید های نو اجازه ثبت ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید