شوینده های دوستدار محیط زیست به میدان آمدند

به گزارش گفتمان برتر، شهروندان غرب تهران این روزها رویداد نوینی را تجربه می نمایند.تجربه ای شیرین که با حفظ و سلامت محیط زیست و انسان گره خورده است. گروهی از دانشجویان مهندسی شیمی فرمولی را برای فراوری مواد شوینده کشف کردند که با محیط سازگار است و صرفه مالی دارد.

شوینده های دوستدار محیط زیست به میدان آمدند

خبرنگاران - ثریا روزبهانی: مواد شوینده دوستدار محیط زیست،غیرسمی است. چون از منابع طبیعی و سازگار با محیط زیست ساخته شده اند. زهرا طالبیان شهروند حامی محیط زیست منطقه22 درباره این شوینده های دوستدار محیط زیست که در منطقه22 عرضه می گردد، می گوید: پاک نماینده هایی که در بازار عرضه می گردد، مواد شیمیایی خطرناک دارند که سلامت انسان را به خطر می اندازد. این شوینده ها علاوه برپاک نمایندگی و تمیزی، برای شهروندان و محیط زیست خطری نداشته و شهروندان می توانند با خرید آن پسماند کمتری فراوری نمایند. چون اهالی این محصولات را در ظروفی که خودشان می آورند، ریخته و مصرف می نمایند. به همین دلیل پلاستیک کمتری برای تهیه ظروف شوینده ها فراوری شده و این موضوع به سود طبیعت و محیط زیست است. نباید فراموش کرد با این محصولات دیگر سفره های آب زیرزمینی و به طور کلی محیط زیست نیز آسیب نمی بینند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

زهرا سیده میرموسوی ساکنان قدیمی محله شهرک راه آهن از مشتریان پرطرفدار این شوینده های دوستدار محیط زیست است. او تا قبل از اینکه این شوینده ها در خانه بیاورند، آن را ار یکی از فروشگاههای میدان المپیک می خرید. موسوی درباره اثرات مفید این شوینده می گوید: بی خطر بودن این شوینده ها از مزیت آن است، اما مسئله مهم دیگر این محصولات، به صرفه بودن آن است. وقتی خودمان ظرف می بریم باتوجه به نوع محصول بین 5 تا 15هزار تومان آن را مقرون به صرفهتر می خریم. این یک تیر و 2نشان است. هم سالم می مانیم و هم خرید مالی داشتیم.

زندگی تمیز با چاشنی سلامت

سیده مطهره معافی مدنی فراوری نماینده و مدیرعامل شرکتی که محصولات شوینده دوستدار محیط زیست را ارائه می دهد، درباره اید و نحوه عرضه محصولات دوستدار محیط زیست می گوید: حدود 6سال است که در زمینه فراوری و توزیع شوینده های دوستدار انسان و محیط زیست فعالیت می کنیم. پاک نماینده چندمنظوره، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، شیشه پاک کن، مایع لباسشویی و لکه بر لباس از جمله محصولات دوستدار محیط زیست است. اعتقاد داریم وقتی محصولی دوستدار محیط زیست است، باید عرضه آن هم به شکلی دوستدار محیط زیست باشد. به همین دلیل فراوری نکردن پسماند در عرضه شوینده ها با توجه به حذف کارتن، لیبل و بطری و در نهایت کاهش ورود پلاستیک به طبیعت و کاهش قطع درختان از آسیب های روز افزون به محیط جلوگیری می نمایند که این اقدام به سود طبیعت و محیط زیست است، اما در واقع با حذف بسته بندی های مرسوم اینگونه محصولات، قیمت آنها نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می نماید و به واسطه انجام این طرح شهروندان دیگر پول اضافه برای بسته بندی شوینده ها نمی دهند و شوینده هایی باکیفیت عالی را حداقل 25درصد مقرون به صرفه تر می خرند. این مسئله می تواند به اقتصاد خانوارها یاری کند.

شروع راه ارائه محصولات شوینده دوستدار محیط زیست به مشتریان شکل جالبی داشت و برخلاف بسته بندی شوینده های شیمیایی پرزرق و برق، ساده و ابتدایی و به لحاظ مالی برای مشتریان به صرفه تر بود. اسماعیلی در این باره می گوید: کلید این طرح از سال 1397 با ریختن مواد شوینده در ظروف شیردار و قرار دادن آن در فروشگاه زده شد و شهروندان هر مقدار که شوینده احتیاج داشتند در ظروفشان می ریختند و هزینه اش را حساب می کردند. وقتی بسته بندی حذف گردد، از بُعد مالی خرید برای مصرف نماینده به صرفه تر است. دوستداران محیط زیست در شهرهای مختلف مانند اراک، قم، اصفهان و شهرهای جنوبی به ما پیوستند و این طرح توسعه یافت.

عرضه محصولات شوینده جلوی خانه اهالی

. مدیریت فروش محصولات شوینده دوستدار محیط زیست می گوید: برای دومین بار این طرح را در سال 1401 اجرا کردیم و اینبار بازخورد خوبی داشت و توانستیم محصولات دوستدار محیط زیست را مستقیم به وسیله فروشگاه های حامی و بعلاوه خودروهای سیار به شهروندان عرضه کنیم. اکنون این طرح به صورت آزمایش در منطقه22 اجرا می گردد. شهروندان برای سفارش محصولات و عرضه آن جلوی منازلشان می توانند درخواستشان را به ما اعلام نمایند و محدودیتی برای عرضه خودرویی در محل نداریم و خودروها می توانند در همه جای تهران تردد داشته باشند. بعلاوه فروشگاه های عرضه نماینده محصولات دوستدار محیط زیستی هم در نقاط مختلف تهران مانند میدان المپیک، تهرانسر یا گیشا قرار دارند و شهروندان می توانند با مراجعه به آنها محصول مورد نظرشان را تهیه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2165

به "شوینده های دوستدار محیط زیست به میدان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوینده های دوستدار محیط زیست به میدان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید