فاز مطالعاتی تدوین نقشه راه فناوری بلاکچین انجام شد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از مأموریت های اصلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رصد و آینده پژوهشی و ارتقا دانش در حوزه فناوری های نوین است، فعالیت محوری زنجیره بلوکی از اواخر سال 1396 در قالب 4 پروژه در 4 پژوهشکده مورد مطالعه و آنالیز نهاده شد.

فاز مطالعاتی تدوین نقشه راه فناوری بلاکچین انجام شد

عاطفه فرازمند مجری پروژه ابعاد و الزامات سیاستگذاری فناوری زنجیره بلوکی با اشاره به جزئیات فاز نخست پروژه مطالعه ابعاد و الزامات سیاست گذاری فناوری زنجیره بلوکی (بلاکچین) گفت: زنجیره بلوکی یکی از مهمترین فناوری های عصر حاضر است که ظرفیت بالایی در تحول عملکرد طیف وسیعی از صنایع و بخش های مالی- مالی دارد.

وی با بیان اینکه ابعاد سیاست گذاری فناوری زنجیره بلوکی، در پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا آنالیز شد، ادامه داد: در این پروژه ضمن شناسایی فناوری زنجیره بلوکی و کاربردهای آن، چالش های حاکمیتی و نیازمندی های سیاست گذاری، مقررات گذاری به منظور بهره مندی از مزایا و مدیریت تهدیدات آن شناسایی، تحلیل و جمع بندی شد در این رابطه توجه به نقش بازیگران و ذی اثران توسعه فناوری یکی از نکات اصلی است که بازیگران اصلی اکوسیستم زنجیره بلوکی شناسایی شد.

فرازمند اعلام کرد: در ادامه در کوشش هستیم به منظور شناخت و درک انتظارات فعالین زنجیره بلوکی در کشور، نشست های تخصصی و رویدادهای عمومی همکاری و تعامل برون سازمانی با بازیگران این فناوری در کشور داشته باشیم.

وی توضیح داد: نتایج و دستاوردهای این پروژه مبتنی بر اقدامات آینده پژوهانه شامل مطالعات بین المللی و روندهای جهانی و همچنین وضعیت موجود کشور، می تواند به عنوان گام نخست و با عنوان امکان سنجی در تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی توسعه فناوری زنجیره بلوکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به هدف عمده پاین روژه اضافه کرد: پروژه تدوین پیش نویس نقشه راه بلاکچین در نظر دارد وظایف و اقدامات لازم مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه کسب وکارهای مرتبط با زنجیره بلوکی و همچنین بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های زنجیره بلوکی در کشور را شناسایی و ارائه کند.

مجری پروژه ابعاد و الزامات سیاستگذاری فناوری زنجیره بلوکی با اشاره به نگرانی و دغدغه پیرامون پروژه ذیربط گفت: با توجه به تجربه ای که در فاز نخست پروژه زنجیره بلوکی به دست آمد، می توان گفت این پروژه با معین نقش دقیق نهادهای مرتبط و برطرف موازی کاری در بعضی تحقیقات، سرعت بیشتری به خود می گیرد.

فرازمند با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی دولت و تعامل و ارتباط بین نهادی در این حوزه با نتایج مثبتی همراه خواهد بود، گفت: بسترهای لازم برای رشد فراگیر این فناوری در فضای مالی و کسب وکار در کشور وجود دارد، اما به فعالیت رساندن این ظرفیت های بالقوه نیازمند آنالیز و اقدامات کارشناسی دولت است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 83

به "فاز مطالعاتی تدوین نقشه راه فناوری بلاکچین انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز مطالعاتی تدوین نقشه راه فناوری بلاکچین انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید