سونی استودیوی Savage Game را برای توسعه بازی های موبایل خریداری کرد
به گزارش گفتمان برتر، شرکت تفریح های تعاملی سونی خاطرنشان کرد که استودیو Savage Game را خریداری نموده است و میخواهد آن را به مجموعه استودیو های پلی استیشن اضافه کند تا این استودیو به ساخت بازی های موبایل برای پلی استیشن بپردازد.
مدت نسبتاً زیادی است که پلی استیشن اعلام نموده که میخواهد فعالیت خود را در بازار بازی های موبایلی بیشتر کند و دوست دارد که بازی های معروف پلی استیشن را به گوشی های همراه بیاورد. اکنون احتمالاً یکی از جدی ترین حرکت های آن ها در جهت این خواسته را شاهد هستیم.
استودیوهای Savage Games در تابستان سال 2020 به وسیله گروهی از افراد باتجربه صنعت که سابقه کار در استودیوهایی همانند راک استار، وارگیمینگ، روویو و نکست گیمز را داشتند، تأسیس شده است. سال گذشته، این تیم 4.4 میلیون دلار سرمایه اولیه برای کار روی یک بازی تیراندازی (شوتر) برای گوشی های همراه جمع آوری کرد.
سونی در بیانیه خود در هنگام اعلام این خبر، اعلام کرد که این استودیو در حال حاضر روی توسعه یک بازی تراز اول سرویس محور معرفی نشده برای گوشی های همراه کار می نماید.
هرمن هالست، مدیر استودیوهای داخلی پلی استیشن، در رابطه با استودیو Savage Games می گوید: آن ها چند سال پیش باهدف کشف ایده های نو و جسورانه تأسیس شدند. ما جاه طلبی خستگی ناپذیر آن ها برای نوآوری را به اشتراک می گذاریم و در این راستا یک حرکت مداوم برای توسعه مخاطبان خود و آوردن پلی استیشن و بازی هایش برای افراد بیشتر انجام می دهیم تا گستره مخاطبان خود را بیش از همواره افزایش دهیم. به همین دلیل، آن ها را برای پیوستن به استودیوهای پلی استیشن گزینه مناسبی می دانیم.
استودیو Savage Games قرار است به عنوان زیرمجموعه ای از بخش موبایل استودیو های پلی استیشن (PlayStation Studios Mobile Division) به فعالیت خود ادامه دهد. با این کار، فعالیت این استودیو جدا از فعالیت بخش کنسول استودیوهای پلی استیشن است. هدف بخش موبایل استودیوهای پلی استیشن این است که بازی های عناوین موجود و شناخته شده پلی استیشن را به موبایل بیاورد.
هرمن هالست در حرف های خود تأکید کرد که این اتفاق را نباید به عنوان تغییر تمرکز پلی استیشن از بازار کنسول های سنتی به سوی گوشی های همراه قلمداد کرد. او گفت: همان طور که پیش از این و در زمان بیان برنامه های خود برای آوردن برخی از عناوین برگزیده خود به کامپیوتر به شما اطمینان داده بودیم، کوشش هایی که ما فراتر از بازار کنسول ها انجام می دهیم، به هیچ وجه از تعهد ما به جامعه هواداران پلی استیشن کم نمی نماید و اشتیاق ما برای ساخت تجربه های تک نفره و روایت محورِ شگفت انگیز هم ادامه دارد.
منبع: GameIndustry.biz
منبع: دیجیکالا مگ