سفیر ترکیه در ایران عضو افتخاری فرهنگستان زبان فارسی شد

به گزارش گفتمان برتر، سفیر ترکیه در ایران بر زبان و ادبیات فارسی تسلط دارد و پیش تر به عنوان استاد دانشگاه٬ مورخ و مترجم فارسی رئیس جمهور ترکیه فعالیت نموده است.

سفیر ترکیه در ایران عضو افتخاری فرهنگستان زبان فارسی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ پروفسور دریا اُرس سفیر جمهوری ترکیه در تهران٬ به عنوان عضو افتخاری فرهنگستان زبان فارسی ایران معرفی گردید.

دیروز طی مراسمی در ساختمان فرهنگستان زبان و ادب فارسی٬ غلامعلی حداد عادل٬ مدرک عضویت در این فرهنگستان را به دریا اُرس اهدا کرد.

سفیر ترکیه در حساب توییتر خود نوشته است: از سال 1990 میلادی به این سو در خدمت زبان و ادب فارسی بوده و گام های درویشانه ای برداشته ام. در 30 سالگی فعالیتم در این حوزه به چنین افتخاری نائل شدم. از فرهنگستان زبان و ادب فارسی مراتب تشکرم را اعلام می کنم.

دریا اُرس بر زبان و ادبیات فارسی تسلط دارد و پیش تر به عنوان استاد دانشگاه٬ مورخ و مترجم فارسی رئیس جمهور ترکیه فعالیت نموده است.

پروفسور اُرس در سال 1966 میلادی در قونیه به جهان آمده و در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل نموده است. او پیش از ورود به تیم اردوغان به عنوان مترجم فارسی رئیس جمهور٬ مدیر نهاد عالی ادبیات٬ زبان و فرهنگ آتاتورک بود و از یک سال پیش تا به امروز به عنوان سفیر جمهوری ترکیه نزد جمهوری اسلامی ایران فعالیت می نماید.

دریا اُرس مطالعات گسترده ای در خصوص ادبیات معاصر فارسی دارد و چند غزل مولانا را هم از فارسی به ترکی استانبولی ترجمه نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 669

به "سفیر ترکیه در ایران عضو افتخاری فرهنگستان زبان فارسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه در ایران عضو افتخاری فرهنگستان زبان فارسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید