صالحی امیری: تکواندو و کاراته کام ملت را در المپیک 2020 توکیو شیرین خواهند کرد، پولادگر به ما ایمان دارد و به همین دلیل مصاحبه نمی کند

به گزارش گفتمان برتر، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اینکه پولادگر در رسانه ها صحبت نمی کند، بدان معناست که ایمان دارد ما در کنارش هستیم اما باید این را هم قبول کنیم که منابع کشور محدود است.

صالحی امیری: تکواندو و کاراته کام ملت را در المپیک 2020 توکیو شیرین خواهند کرد، پولادگر به ما ایمان دارد و به همین دلیل مصاحبه نمی کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، رضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از دو فدراسیون تکواندو و کاراته در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا ایام دهه فجر را به ملت ایران تبریک می گویم و یاد می کنم از شهدای انقلاب اسلامی و در راس آنها امام شهدا. امیدواریم ویروس کرونا هرچه زودتر از ملت دور گردد و مردم ایران بار دیگر احساس آرامش و امنیت داشته باشند. آن چیزی که به نظرم در این ایام اهمیت دارد، این است که ما در کنار فدراسیون ها باشیم و مسائل و مسائل شان را از نزدیک آگاه شویم و بتوانیم به آنها یاری کنیم که از این شرایط سخت عبور نمایند. تقریباً همه فدراسیون های المپیکی درگیر اردوها هستند. شرایط ما شرایط خاصی است. مرداد 1400 خیلی نزدیک است و از نظر ما همین فرداست، لذا باید همه ظرفیت ملی را به کار بگیریم برای اینکه کاروان ما در توکیو بدرخشد. تکواندو و کاراته به عنوان دو رشته ای که هویت ورزش ایران هستند، اهمیت زیادی دارند. کاراته یک جامعه آماری یک میلیونی در کشور دارد و با آنکه یک ورزش وارداتی است، اما با فرهنگ ما عجین شده و جامعه آن را پذیرفته است. از این منظر، کاراته در فضای فعلی جزو مدعیان آسیا و دنیا است و باور داریم که کاراته در توکیو خواهد درخشید و کام ملت را شیرین خواهد نمود.

وی اضافه نمود: ما همین ظرفیت را در تکواندو داریم. تکواندو سه ویژگی خاص دارد؛ یکی مدیریت و ثبات مدیریتی اش است. پولادگر همه توان و ظرفیتش را برای تکواندو صرف نموده و می نماید و دائم پیگیر مسائل این رشته است. نکته دوم اینکه تکواندو هم جامعه آماری عظیمی دارد و 870 هزار نفر ظرفیت این رشته است. نکته سوم هم اینکه تکواندو در همه عرصه ها درخشیده و در المپیک 6 مدال دارد و لذا ظرفیت تکواندو، ظرفیت عظیمی است و اگر خدا یاری کند و با این عزمی که امروز در مجموعه قهرمانان ما وجود دارد، تکواندو کام ملت را شیرین می نماید. من از رسانه ها به ویژه رسانه ملی تقاضا می کنم که رشته های پرمدال ما که امیدهای ما در المپیک هستند، بیشتر دیده شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تکواندو یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد و این است که سرمایه گذاری زیادی بر روی رده های پایه نموده است و در آموزش هم هزینه زیادی انجام داده است. ظرفیت آموزشی تکواندو بیشترین ظرفیت در میان فدراسیون ها محسوب می گردد. هر فدراسیونی که روی رده های پایه کار جدی انجام بدهد، نتیجه خوبی خواهد گرفت. محصول امروز تکواندو به دلیل کار بر روی پایه ها است و این نشان از تدبیری است که وجود دارد. ما و وزارت ورزش متعهد هستیم که در همه شرایط در کنار فدراسیون های المپیکی باشیم. الان که با شما صحبت می کنم، تقریباً روزانه با بیشتر فدراسیون ارتباط داریم و مسائل آنها را دنبال می کنیم. هم تعهد نموده ایم که بودجه شان را صد درصد بپردازیم که این اتفاق رخ داد و هم تعهد کردیم که یاری های ویژه انجام بدهیم. همانطور که می دانید، قیمت بلیت پروازها بسیار گران شده و این شرایط برای پول هتل، حمل و نقل و تغذیه نیز وجود دارد. ما تعهد کردیم که بخشی از این هزینه ها را بپردازیم و فشار را از روی دوش فدراسیون کم کنیم. نکته آخر این است که تکواندو، تک ستاره نیست و این جریان عظیم در سطح کشور وجود دارد که هر کدام از ورزشکاران که حضور دارند، فردا نفرات دیگری جایگزین آنها خواهند شد. در واقع این رشته از یک ظرف عظیمی در سطح ملی برخوردار است که این ظرف همواره تبدیل به یک ظرفیت جدید می گردد. من برای همه عزیزان در همه فدراسیون ها، به ویژه فدراسیون های المپیکی و در رأس آنها کاراته و تکواندو آرزوی موفقیت دارم.

صالحی امیری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درخصوص رسیدگی به مسائل شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته گفت: من مسئله او را با وزیر کار مطرح کردم و او دستور حل آن را داد و انشالله حل خواهد شد. من شخصاً با هروی در ارتباط هستم و با او صحبت می کنم و پیگیر مسائلش هستم. مسئله فضا برای تمرین داشتند که ما سالن شماره 9 را بین آنها و بوکس تقسیم کردیم، مسئله برگزاری اردوها را داشتند که تمام آموزشگاه از جمله ظرفیت و امکاناتش در اختیارشان است. آنها همچنین به حمایت اقتصادی برای رویدادهای پیش رو احتیاج داشتند که آنها را تضمین کردیم که انجام می دهیم. ما سال جاری تقریباً 2 برابر بودجه مصوب شده به کاراته یاری کردیم و باز هم یاری خواهیم کرد. ما همواره در کنار فدراسیون ها هستیم. فدراسیون ها حق دارند و ما وظیفه، بنابراین وظیفه داریم که به آنها یاری کنیم و آنها حق دارند که از ما مطالبه نمایند. نکته مهم این است که دائم با آنها در ارتباطیم و من شخصاً در فدراسیون ها حاضر می شوم. همچنین با این حضور از مسائل شان آگاه می شویم و نسبت به حل آنها یاری خواهیم کرد. انشالله در آینده ای نزدیک ملت ایران که شرایط سختی را متحمل می شوند، با درخشش این قهرمانان در توکیو، کام شان شیرین خواهد شد.

وی در واکنش به این موضوع که به نظر می رسد فدراسیون تکواندو ار بودجه اش راضی است و آیا پیشنهادی درخصوص این موضوع در جلسه با مسئولان این فدراسیون مطرح نشد؟ گفت: نه، اینگونه نیست. پولادگر خیلی جدی و مصمم پیگیر است و ما هم در کنارش هستیم، یعنی فدراسیون تکواندو یک فدراسیون پرهزینه است و جامعه آماری عظیمی دارد و در سراسر کشور هیئت های استانی و ورزشکاران گسترده هستند، بنابراین حتماً احتیاج به منابع گسترده تری دارد. ما تعهد کردیم و وزارت ورزش هم متعهد شده که در مسائل در کنار پولادگر باشیم. اینکه او در رسانه ها صحبت نمی نماید، بدان معناست که ایمان دارد ما در کنارش هستیم اما باید این را هم قبول کنیم که منابع کشور محدود است. ما امروز تعهد کردیم که برای چهار اردو و همچنین اعزام به مسابقات اردن که به منظور کسب سهمیه خواهد بود، بخشی از هزینه های اردوی مشترک را در بلغارستان، ترکیه و صربستان را تقبل می کنیم. نکته بعدی اینکه یاری هایی که در حوزه تجهیزات و پشتیبانی ضروری است، در اختیارشان می گذاریم. نکته بعدی هم اینکه ما در ستاد بازی ها توافق کردیم تا مرداد 1400 یک برنامه و حمایت ویژه برای فدراسیون های المپیکی داشته باشیم ، یعنی برای مثال کشتی یک بودجه جاری و یک بودجه المپیکی دارد و این شرایط برای کارته و تکواندو و ... دیده می گردد. متوسط حمایت ما از فدراسیون های المپیکی خارج از سقف بودجه مصوب، 60 درصد بوده است، یعنی 60 درصد بیشتر از بودجه مصوب شده فدراسیون ها به آنها یاری نموده ایم. این چیزی است که ما به آنها متعهد هستیم. این فرایند ادامه دارد و انشاالله در 1400 با تصویب بودجه ما در مجلس، تعهد نموده ایم که در بودجه همه فدراسیون ها جهشی ایجاد گردد، البته مشروط بر آن است که بودجه پیشنهادی ما در مجلس تصویب گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به خبرنگاران درباره پیشنهاد پولادگر در خصوص درنظر دریافت بودجه برای پاداش رده های نونهالان و همچنین برگزاری اردوی کاروانی قبل از المپیک مطرح نمود: این پیشنهاد باید به ستاد بیاید و مورد بحث قرار بگیرد. در صورتی که تیم کارشناسی ما آن را تایید کند، قطعاً قابلیت اجرا خواهد داشت.

صالحی امیری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره تعویق دوباره رای درباره فدراسیون جودو گفت: ارزیابی ما این است که اگر CAS رای عادلانه صادر کند، حق را به جانب جودو خواهد داد. جودوی ما مظلوم واقع شده و باید صبر و مدارا داشته باشیم تا نتیجه CAS اعلام گردد و پس از آن اعلام موضع کنیم. به همین دلیل به همین جمله بسنده می کنم که اگر رسیدگی عادلانه انجام گردد، حتماً رای به نفع جودو صادر خواهد شد.

وی در انتها درباره ساخت تندیس پدر رشته تکواندو گفت: برای پیشکسوت ارشدی که توسط فدراسیون ها در همه رشته ها معرفی می گردد، تندیس می سازیم که در محل فدراسیون نصب گردد و برای نسل جدید آموزنده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1402

به "صالحی امیری: تکواندو و کاراته کام ملت را در المپیک 2020 توکیو شیرین خواهند کرد، پولادگر به ما ایمان دارد و به همین دلیل مصاحبه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: تکواندو و کاراته کام ملت را در المپیک 2020 توکیو شیرین خواهند کرد، پولادگر به ما ایمان دارد و به همین دلیل مصاحبه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید