ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می شود

به گزارش گفتمان برتر، با دستور سعید نمکی به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت های بهداشت و درمان این وزارتخانه تشکیل می شود.

ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی نوشت: با توجه به فرایند فزاینده کاهش نرخ باروری و تغییر در ساختار جمعیتی کشور، به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تاکید شده است که اقدامات لازم را برای برنامه ریزی جمعیتی انجام دهند.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است برای جلوگیری از این فرایند، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت تشکیل شود. همچنین لازم است نظارت بر فرآیند تدوین برنامه عملیاتی جمعیتی دانشگاه ها تا 30 اردیبهشت (روز ملی جمعیت) نهایی شود.

نمکی تاکید کرد: برنامه ریزی برای طرح این موضوع در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی قبل از 30 اردیبهشت انجام شود و گزارش پیشرفت اقدامات به اینجانب ارائه شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، نرخ باروری در کشور در سال 99 به 1.6 و رشد جمعیت به 0.6درصد کاهش پیدا کرده که کمترین میزان در طول تاریخ ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1575

به "ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید