راه حل هایی برای از بین بردن مسائل فنی اتصال به شبکه جهانی ، اینترنت برای محققان حکم اکسیژن را دارد

به گزارش گفتمان برتر، دسترسی سریع و مطمئن به اینترنت برای فعالیت های تحقیق و توسعه در سرتاسر دنیا حکم طلا را دارد.

راه حل هایی برای از بین بردن مسائل فنی اتصال به شبکه جهانی ، اینترنت برای محققان حکم اکسیژن را دارد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، پیت گلداسمیت، مدیر آزمایشگاه نوآوری سویا در دانشگاه ایلینوی، از نزدیک با چندین سازمان مشترک در بعضی کشورهای آفریقایی همکاری می نماید. وی متوجه شده که همکاران آفریقایی اش اغلب اوقات با مسائل فنی روبه رو هستند که ارتباطات را برایشان بسیار چالش برانگیز می نماید. آن ها گاهی مجبورند که به وسیله گوشی همراه خود به اینترنت وصل شوند؛ زیرا دسترسی به اینترنت در موسسه آن ها بسیار مشکل دارد و با قطعی فراوانی روبه رو است.

گلداسمیت با دو متخصص IT در دانشگاه ایلینوی، یکی پل هیکسون، مدیر ارشد اطلاعات سابق و دیگری تریسی اسمیت، مدیر تحقیقات IT و نوآوری، مشورت و همکاری کرد تا دریابد که موسسات کشور های در حال توسعه با چه چالش های فنی ای مواجهند.

هیکسون در این مورد می گوید: اتصال سازمان ها به اینترنت برای آن ها حکم اکسیژن ساز را دارد. این یک احتیاج اساسی است که اکثرا آن را به عنوان یک حق نمی شناسند، با این حال، عدم اتصال این سازمان ها به اینترنت موجب می گردد که آن ها در انجام کار های ساده مانند انجام تحقیقات و رقابت برای دریافت یاری های اقتصادی با مشکل روبه رو شوند.

گلداسمیت، هیکسون و اسمیت مطالعه موردی عمیقی از زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را در انستیتوی تحقیقات کشاورزی ساوانا و یک ایستگاه تحقیقاتی پیشرو در غنا انجام دادند. این مطالعه موردی شامل مصاحبه با گروه های متمرکز و تجزیه و تحلیل فناوری تجهیزات و اتصال انستیتوی تحقیقات کشاورزی ساوانا بود. این تیم براساس مطالعه موردی شان، یک روش ارزیابی برای مدیران فناوری اطلاعات ارائه کردند تا بتوانند متد فعلی خود را برای ارزیابی سیستم دوباره سنجی نمایند و شکاف های موثر بر عملکرد اتصال به اینترنت را شناسایی و برای اصلاح آن مستندسازی نمایند.

آن ها همچنین ابزاری را با نام ابزار چک آپ سلامت فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه کردند که به صورت اتوماتیک چهار فاکتور مهم زیرساخت ICT را ارزیابی می نماید. گام اول اتصال و پهنای باند را می سنجد و پهنای باند مورد احتیاج برای تامین احتیاج های موسسات را ارزیابی می نماید و متوجه می گردد که آیا موسسه بدون قطعی به اینترنت دنیای وصل است یا خیر. در گام دوم زیرساخت های فیزیکی اصلی را تحلیل می نماید که شامل برق قابل اطمینان، طراحی شبکه محلی و هر دو قابلیت اتصال سیمی و بی سیم می گردد.

در مرحله سوم، خدمات اینترانتی را که در دسترس محققان واقع شده است از جمله حجم ذخیره سازی محلی، روش های پشتیبان گیری از داده ها، کنترل دستی، رویه های امنیتی، خدمات ایمیل و دسترسی به فضای ابری آنالیز می نماید. پایان در گام چهارم به منابع انسانی و الزامات پشتیبانی فنی برای برنامه ریزی و مدیریت زیرساخت IT موسسه می پردازد.

هیکسون در خصوص این ابزار می گوید: با این ابزار موسسات می توانند به وسیله یک چک لیست و اسپات لایت تمام زیرساخت های اینترنت خود را آنالیز نمایند. در جایی که ابزار قرمز می گردد، مسئله ای وجود دارد که باید رفع گردد. زیرا تا این مشکل حل نمی گردد، نمی توان به مرحله بعدی رفت و مشکل اساسی را رفع کرد. این کار را باید ادامه داد تا زمانی که چراغ ابزار سبز گردد.

گلداسمیت نیز می گوید: این ابزار به راحتی می تواند سازمان ها را توانمند کند تا به صورت خودکفا و مستقل زیرساخت های اینترنت خود را آنالیز و مسائل آن را رفع نمایند. سازمان ها با اتصال مطمئن و درست نه تنها می توانند داده های تحقیقاتی خود را مدیریت و ذخیره نمایند، بلکه می توانند برای کرفتن یاری های اقتصادی یا گرنت ها با سازمان های سرتاسر دنیا رقابت نمایند و در جشنواره ها و رقابت های علمی بین المللی شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که این تیم تحقیقاتی در حال گسترش مطالعات خود است تا با جمع آوری داده های 9 موسسه و پنج سازمان شبکه ای که در سه کشور مختلف فعالیت می نمایند، تصویر قوی تری از چالش های اتصال به اینترنت و راه چاره های بالقوه ابزار تشخیص مسائل فنی خود در سرتاسر آفریقا ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1200

به "راه حل هایی برای از بین بردن مسائل فنی اتصال به شبکه جهانی ، اینترنت برای محققان حکم اکسیژن را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل هایی برای از بین بردن مسائل فنی اتصال به شبکه جهانی ، اینترنت برای محققان حکم اکسیژن را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید