دانمارک آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مِت فردریکسن (Mette Frederiksen) نخست وزیر دانمارک می گوید گرینلند آن طور که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصور می نماید؛ فروشی نیست و این پیشنهاد اصولاً پوچ و بی معنی است.

دانمارک آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت

اظهارات فردریکسن بعد از آن ایراد شد که یکی از مشاوران مالی ترامپ، تائید کرد رئیس جمهوری آمریکا واقعاً چنین قصدی دارد حال آنکه خرید گرینلند اولویت نخست وی محسوب نمی گردد.

در همین رابطه نخست وزیر دانمارک گفت: گرینلند فروشی نیست. گرینلند دانمارکی هم نیست. گرینلند به مردم خود گرینلند تعلق دارد. امیدوارم این پیشنهاد جدی نباشد.

گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین و بخشی از قاره آمریکا به حساب می آید اما پس از قرن نوزدهم مستعمره دانمارک بوده و کم و بیش اروپائی است. بیشتر مردمان گرینلند از نژاد بومیانی هستند که قرن ها پیش از کانادا به این جزیره نقل مکان نموده اند.

گرینلند از سال 2008 خودمختاری اش بیشتر شد. اما از آنجا که هنوز بخشی از کشور پادشاهی دانمارک است، بسیاری از تصمیم های بین المللی اش را آن کشور اختیار می نماید.

لازم به ذکر است گرینلند برای آمریکا اهمیتی راهبردی دارد و واشنگتن تجهیزات ردیابی موشکی خود را آنجا مستقر نموده است- تجهیزاتی که می تواند علیه روسیه به کار رود.

آمریکا همچنین پیروز شد در سال 2018 گرینلند را متقاعد کند که ساخت فرودگاه هایش را به چین ندهد. اقدامی که برای جلوگیری از نفوذ چین در این کشور قلمداد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 197

به "دانمارک آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید