خسروی وفا: مشکل اقتصادی برای اعزام تیم ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم

به گزارش گفتمان برتر، رییس کمیته ملی پارالمپیک، گفت : با توجه به این که در بحران مالی قرار داریم کوشش می کنم با کاهش تعداد نفرات اضافی در اعزام ها مسئله ای از نظر اعتبارات برای اعزام تیم ها جهت کسب سهمیه پارالمپیک 2020 نداشته باشیم.

خسروی وفا: مشکل اقتصادی برای اعزام تیم ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم

به گزارش خبرنگاران، محمود خسروی وفا در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه، اظهار کرد: این مراسم برای معرفی رشته هایی مانند بوچیا که ورزشکاران آن دارای معلولیت بالا هستند در فدراسیون بر پا شده است تا از این طریق بتوانیم ورزش معلولان را به ویژه آنهایی که در جهان زیاد مطرح نیستند را به وسیله ورزش برای صلح و توسعه به جهان معرفی کنیم. بنابراین بر پایی چنین مراسم هایی فرصت مناسبی برای ورزشکاران معلول است تا از این طریق ورزشکاران معلول را به جهان معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در شرایط بد اقتصادی قرار داریم، آیا کمیته ملی پارالمپیک نیز در اعزام تیم ها با مشکل اعتباری روبرو است یا خیر، در این رابطه شرح داد: آن چه که برای ما مسلم است و دارای اهمیت است کسب مدال طلا است. کسب سهمیه برای ما کافی نیست. سیاستی که ما در کمیته ملی پارالمپیک هستیم این است که تنها کسانی را به بازی های پارالمپیک 2020 اعزام کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال طلا، سپس نقره و برنز دارند. بنابراین این که ورزشکاری پیروز به کسب سهمیه شد به بازی های پارالمپیک اعزام می گردد این طور نیست. البته شاید ورزشکاری کسب سهمیه کند، اما از نظر شرایط سنی برای حضور در بازی های پارالمپیک مناسب باشد که ما سعی خواهیم کرد با سرمایه گذاری روی این ورزشکاران آنها را برای بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک آینده آماده کنیم و پشتوانه های خوبی را برای تیم ملی داشته باشیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک، با اشاره به این که هیچ گونه چالش اقتصادی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی نداریم، در این باره خاطر نشان کرد: ما نباید مسائل اقتصادی را بزرگنمایی کنیم. سال گذشته نیز با وجود این که در بحران اقتصادی قرار داشتیم با مدیریت بودجه توانستیم بهترین نتیجه را در بازی های پاراآسیایی جاکارتا کسب کنیم. بنابراین سال جاری نیز سعی داریم با مدیریت اعتبارات و بودجه کمیته ملی پارالمپیک بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه ای تیم ها را برای مسابقات کسب سهمیه اعزام کنیم. البته باید این را بگویم که ما در حال حاضر نیز مشکل اقتصادی نداریم.

وی در بخش سرانجامی، بیان کرد: برای این که بتوانیم حضور پیروزی در مسابقات کسب سهمیه داشته باشیم و مشکل اقتصادی دغدغه ای برای اعزام ها نباشد، سیاست این است که در اعزام افراد اضافی پرهیز کنیم و تنها کسانی را اعزام کنیم که بتوانند پیروز به کسب سهمیه شوند. بنابراین با این رویکرد تصور نمی کنم که سال جاری به چالش خاصی از نظر اقتصادی برخورد کنیم.

خسروی وفا در سرانجام با اشاره به این که آیا کمیته ملی پارالمپیک از فدراسیون هایی که از سال جاری تحت حمایت فدراسیون های افراد سالم قرار می گیرند از نظر اقتصادی حمایت خواهد شد یا خیر، در این باره شرح داد:طی تفاهم نامه ای که با فدراسیون ها منعقد نموده ایم ما از تمام ورزشکاران معلول در اعزام ها و کسب سهمیه حمایت لازم را به عمل خواهیم آورد و هر کجا که باشد از نظر اعتباری در کنار این فدراسیون ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 116

به "خسروی وفا: مشکل اقتصادی برای اعزام تیم ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی وفا: مشکل اقتصادی برای اعزام تیم ها به مسابقات کسب سهمیه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید