اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم به اینفانتینو خبرنگاران

به گزارش گفتمان برتر، با قوت دریافت شایعات پیرامون میزبانی بحرین در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه ایران، کوشش مسئولان ارشد فدراسیون برای جلوگیری از این اتفاق خطرناک شروع شده است.

اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم به اینفانتینو خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران، در حالی که تیم ملی فوتبال ایران، هنوز چهار مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را پیش روی دارد و این تعداد بازی، بیش از سایر تیم های حاضر در گروه است و همچنین سه مسابقه از چهار مصاف حساس باقی مانده در سهمیه میزبانی ایران قرار گرفته است، این خواسته طبیعی و معقول فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیاست که بدون توجه به کارشکنی عرب ها، میزبانی دور برگشت گروه را به ایران واگذار نمایند.

اما بحرینی ها که با شکست ایران در بازی مستقیم در منامه، شانس بالایی برای صعود پیدا نموده اند حالا با استفاده از شیخ سلمان، رئیس بحرینی فوتبال آسیا، بازی های رسانه ای را برای دریافت حق ایران استارت زده اند.

کیفیت میزبانی بحرین در مصاف رودررو با تیم ملی ما نشان داده که آن ها از هیچ اهرم و اقدامی برای شکست ایران و نیز از هر کار خلاف قانون و اخلاق نیز فروگذار نخواهند کرد. همین رویه بحرینی ها که به شدت تحت نفوذ عربستان هست، ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از وقوع اتفاق تلخ برای تیم ملی را گوشزد می نماید.

مربیان و بازیکنان ما هم خوب می دانند که انجام چهار مسابقه در خاک بحرین، با تمام لابی ها و شیوه های چرک حریف، شاید موجب بریدن سر تیم ملی در رقابت رودررو و حواشی عجیبی گردد که تا سال ها از خاطر فوتبال ایران پاک نگردد.

به نظر می رسد، عزیزی خادم به خوبی به اهمیت و ضرورت صعود ایران به جام جهانی 2022 قطر پی برده و به همین دلیل، دریافت میزبانی دور برگشت مرحله مقدماتی را اولویت همه اقداماتش قرار داده است.

رییس جدید فدراسیون که با تشکیل یک کارگروه، واگذاری تبلیغات محیطی و درآمدزایی باشگاه ها به خودشان را کلید زده است، حالا بر وظیفه اصلی فدراسیون متمرکز شده و می داند اگر تیم ملی به هر دلیل به جام جهانی نرسد، لطمه ای جبران ناپذیر به کارنامه این دوره فدراسیون و اقتصاد ایران وارد خواهد شد.

صندلی ایران در هیات اجرایی ای اف سی، بی مصرف است؟

فوتبال ایران این روز ها بیشتر از هر زمان دیگری به لابی و تاثیر در تصمیم سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا محتاج است؛ اما عظیمترین کرسی فوتبال ما در قاره در اختیار مهدی تاج است؛ مهره ای خنثی و کم اثر که به نظر نمی رسد، بتواند تاثیری در جبهه بندی و آرای ای اف سی بگذارد و در جلسات چالشی حق فوتبال ما را استیفا کند. البته نه اینکه مهدی تاج نتواند این کار را انجام دهد، بلکه مشکل آنجاست که مهره های فوتبال ما در آسیا بعد از محمد دادکان، بیشتر به فکر حفظ صندلی خود بوده اند و برای همین، فدراسیون ایران در این روز های سخت به جای بهره گیری از توان داخلی، دست احتیاج به سوی مراجع سیاسی کشور دراز نموده است؛ هرچند تقریبا در همه کشورها، چنین ورودی از سوی چهره های شاخص سیاست برای یاری به اهداف ملی مرسوم است.

نامه ظریف به اینفانتینو و مذاکره صالحی امیری با شیخ احمد

دقیقا به دلایل بالا، شهاب الدین عزیزی خادم ـ که تازه سکان راهنمایی فوتبال ورشکسته کشور را به دست گرفته ـ سراغ دکتر ظریف رفته است تا از او استمداد بطلبد.

طبق خبر اختصاصی خبرنگار تابناک بعد از این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان، نامه ای رسمی و محکم خطاب به اینفانتینو ارسال نموده و خواستار توجه فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری بازی های مقدماتی به ادله و شواهد واضح ایران برای میزبانی شده است.

قطعا فیفا با دیدن پشتیبانی دولت و وزارت خارجه از تیم ملی فوتبال و جدیت ایران برای جلوگیری از میزبانی بحرینی ها، موضوع را زیر نظر خواهد گرفت.

فدراسیون جهانی، حالا خواهد دانست که فدراسیون ایران بعد از برگزاری انتخابات اخیر که ماه ها درگیرش بوده، حالا در کوشش است میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی در گروهی که در آن حضور دارد را به دست بیاورد.

استفاده از ظرفیت های دستگاه دیپلماسی کشور برای دریافت این امتیاز سرنوشت ساز است و اگر فدراسیون بتواند این امتیاز عظیم را کسب کند، خیال تیم ملی بابت مسائل پشت پرده و کارشکنی در راه صعود به جام جهانی قطر تا حد زیادی برطرف خواهد شد و می توانیم مطمئن باشیم که نتایج بازی های آینده، فنی رقم خواهد خورد.

به موازات ظریف و نامه اش به رییس فیفا، صالحی امیری وارد مذاکره با رییس کویتی شورای المپیک آسیا شده است تا فشار ها مضاعف گردد؛ هرچند افسوس داشتن یک نماینده قدرتمند در ای اف سی برای فوتبال ایران برجای خواهد ماند.

بهنام شریفی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1449

به "اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم به اینفانتینو خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم به اینفانتینو خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید