خبرنگاران مهر: انجام کار نیک با شفافیت و اعتماد بیشتر

به گزارش گفتمان برتر، سرویس تازه گروه خبرنگاران با اسم دیجی کالا مهر با هدف تأمین احتیاج مؤسسات نیکوکاری و سازمان های مردم نهاد در بستری شفاف و قابل اطمینان، شروع به کار کرد.

خبرنگاران مهر: انجام کار نیک با شفافیت و اعتماد بیشتر

دیجی کالا مهر، راهی آسان برای سازمان های مردم نهاد است تا کالاهای ضروری خود را از میان تنوع بالای محصولات موجود در خبرنگاران تأمین نمایند. این قابلیت، به نیکوکاران هم یاری می نماید تا کالاهای مطلوب و مورد نظر خودشان را بدون واسطه و با شناخت درست و مستقیم به کسانی که قصد حمایت از آن ها را دارند اهدا نمایند.

یکی از چالش ها و حلقه های گمشده در فعالیت های نیکوکاری و عام المنفعه در ایران، نداشتن شناخت درست و بی اطلاعی دقیق و شفاف نسبت به احتیاج حقیقی جوامع در معرض آسیب است. گستره این احتیاجها معمولا به وسیله سازمان های مردم نهاد و مؤسسات نیکوکاری شناسایی و جهت دریافت حمایت عموم جامعه اعلام می گردد. با این حال، برخوردار نبودن از پلتفرمی شفاف و جامع برای انجام کار نیک موجب می گردد که نیکوکاران یا در فضایی مبهم و به دور از شفافیت اقدام به حمایت از فعالیت های عام المنفعه نمایندیا یاری های خود را به صورت مستقیم و با صلاحدید شخصی به افراد نزدیک خود اهدا نمایند. نتیجه هر دو حالت، نه تنها به اثرگذاری در مقیاس کلان منجر نمی گردد بلکه در بلندمدت هم می تواند به علت رعایت نشدن اصول اولیه احسان و نیکوکاری به آسیب های جدی در شرایط جوامع دریافت نماینده این یاری ها بینجامد.

شفافیت و اعتماد در جهت نیکوکاری با خبرنگاران مهر

خبرنگاران مهر، سرویس تازه گروه خبرنگارانست که برای پاسخ به این چالش، راهکاری مبتنی بر شفافیت و اعتماد آفرینی ارائه می نماید. این سرویس با همکاری استارتاپ اجتماعی آگاپه (مؤسسه نیکوکاری مهر هوشمند) و به یاری سازمان های مردم نهاد جهتی شفاف و ساده را به منظور تأمین کالاهای لازم برای انجام کارهای نیک و خیرخواهانه طراحی و پیاده سازی نموده است.

آگاپه (مؤسسه نیکوکاری مهر هوشمند) یک استارتاپ اجتماعی و مستقل است که بستر مدیریت و سازماندهی اقدامات بشردوستانه را در قالب پلتفرم فراهم نموده است. در همکاری مشترک آگاپه و خبرنگارانمهر، سازمان های مردم نهاد و مؤسسه های نیکوکاری اعتبارسنجی می شوند، خدماتشان ارزیابی می گردد و با توجه به ارزیابی های اجرا شده به نیکوکاران نمایش داده می شوند. بعلاوه در نهایت گزارش کالاهای اهدا شده با نظارت آگاپه و بر اساس استانداردهای لازم، به وسیله مؤسسه ها تنظیم و به نیکوکاران در خبرنگاران مهر ارائه می گردد.

فرایند بخشش در خبرنگاران مهر مانند خرید یک کالا در خبرنگارانست؛ با این تفاوت که تجربه خرید کاربران در قالب کار نیک و به مقصد مؤسسه های مردم نهاد و برای اهدا به گروه های هدف و در معرض آسیب انجام می گردد. بعلاوه قیمت کالاها و اقلام لازمی که از سوی مؤسسات در پلتفرم خبرنگاران مهر اعلام می گردد تفاوتی با قیمت آن کالا در پلتفرم اصلی خبرنگاران ندارد. گردش اقتصادی برای اهدای کالاهای خریداری شده در بستر خبرنگاران به این صورت است که کمیسیون خریدها مستقیما به صندوق مهر خبرنگاران واریز می گردد و به صورت فصلی برای امور نیکوکاری صرف می گردد. به این ترتیب سودی از فروش کالاها به خبرنگاران تعلق نمی گیرد. بعلاوه هزینه تأمین، جمع آوری و ارسال کالاهای اهدا شده به مؤسسه های نیکوکاری و دریافت گزارش فصلی از مؤسسات بابت اقلام خریداری شده به وسیله نیکوکاران، بر عهده خبرنگارانست و این موارد هزینه مازادی برای کاربران ندارد.

مصطفی شعبانپور، مسؤول واحد مسؤولیت های اجتماعی خبرنگاران درباره راه اندازی خبرنگاران مهر به اسم سرویس تازه گروه خبرنگاران گفت:

مهم ترین دغدغه کاربرانی که در پی جهتی مطمئن برای حمایت از مؤسسه های نیکوکاری و مردم نهاد هستند دسترسی به فضای شفاف برای تأمین احتیاج گروه های مختلف جامعه و برخورداری از قدرت انتخاب از میان حوزه های متنوع اجتماعی و محیط زیستی است. دیجی کالا مهر مصداق یک فعالیت استاندارد در حوزه مسؤولیت اجتماعی است که بر ماهیت کسب وکار آنلاین خبرنگاران منطبق است. بسیار خوش بین هستیم که با حمایت و استقبال کاربران و بعلاوه همراهی مؤسسه های مردم نهاد در پلتفرم دیجی کالا مهر بتوانیم به افزایش سرمایه های اجتماعی در ایران یاری کنیم و جهتی شفاف و قابل اعتماد برای نیکوکاری بسازیم.

انجام کار نیک در دیجی کالا مهر جهت ساده ای دارد:

  • مشابه ورود به حساب کاربری خبرنگاران وارد خبرنگاران مهر شوید،
  • مؤسسه دلخواه خود را انتخاب کنید و دکمه جزئیات بیشتر و حمایت را کلیک کنید،
  • کالاهای اعلام شده به وسیله آن مؤسسه را انتخاب کنید،
  • به وسیله شیوه های پرداخت، مبلغ هدایای انتخابی خود برای نیکوکاری را پرداخت کنید.
  • کالاهای اهدایی حداکثر تا 7 روز پس از سفارش به مؤسسه انتخابی ارسال می گردد.

مؤسسات و سازمان های مردم نهاد فعال در بستر خبرنگاران مهر به هفت دسته تقسیم می شوند؛ تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، کارآفرینی و اشتغال، خدمات اجتماعی، محیط زیست و حیوانات، فرهنگ و هنر و امور مذهبی و نیکوکاری. حامیان می توانند با توجه به دغدغه و تمایل خود نسبت به تأمین احتیاجهای هر کدام از مؤسسات فعال در هر کدام از این حوزه ها اقدام نمایند. مؤسسه هایی مانند محک، کهریزک، مهر گیتی، انجمن حمایت از بچه ها کار و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست تعدادی از این مؤسسه ها هستند که روز به روز به تعدادشان افزوده می گردد.

هدف اصلی خبرنگاران مهر نشان دادن اهمیت کار نیک به اسم یک کار تخصصی و فراهم کردن بستر نیکوکاری هدفمند و شفاف است. خبرنگاران امیدوار است که با راه اندازی این سرویس، مشارکت خیرین در کار نیک با جهتی ساده تر و با اعتماد بیشتر به طور روز افزون افزایش یابد.

خبرنگاران مهر به وسیله وب سایت http://mehr.digikala.com در دسترس کاربران است.

روابط عمومی گروه خبرنگاران

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1755

به "خبرنگاران مهر: انجام کار نیک با شفافیت و اعتماد بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهر: انجام کار نیک با شفافیت و اعتماد بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید