جزئیات عوارض جانبی واکسن کرونای شرکت فایزر

به گزارش گفتمان برتر، آنا/ادعاها در رابطه با کشف واکسن کرونا توسط شرکت فایزر منجر به شکل گیری این سوال می گردد که عوارض جانبی این واکسن چیست؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اپیدمی کرونا باعث شروع کوشش ها برای کشف واکسن این ویروس شد. واکسنی که علاوه بر نجات دنیا از کرونا، سود مالی فراوانی را برای کاشف و سازنده آن به همراه دارد.

جزئیات عوارض جانبی واکسن کرونای شرکت فایزر

کوشش ها برای کشف واکسن کرونا بی ثمر ماند، محققین در این راه توانستند پیروز به ساخت واکسن هایی شوند، هر چند با اثر پایین. چنانکه به تازگی اخباری مبنی بر فراوری واکسن مشترک دو شرکت Pfizer و BioNTech با کارآیی 90 درصدی در محافظت از مردم منتشر شد.

در تکمیل این اخبار اعلام شده که طبق داده های اولیه به دست آمده مصرف نمایندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده نمایند.به گفته مقامات شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید-19 شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن ها بیشتر است.

این عوارض شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می مانند.با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست، می تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت های عادی روزمره گردد.

همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق گردد، دریافت نمایندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می نمایند.

به گفته شرکت فایزر برقراری ارتباط موثر با مصرف نمایندگان و اطلاع رسانی درباره لزوم تزریق دو واحد از واکسن و احتیاج به سپری شدن یک ماه از تزریق آن برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس، امری لازم است.

در مرحله سوم از آزمایشات بالینی این واکسن نزدیک به 44 هزار داوطلب آن را دریافت کردند.تزریق دومین واحد واکسن 21 روز بعد انجام گرفت و یک هفته پس از تزریق دومین واحد آن، تعیین شد این واکسن در 90 درصد از دریافت نمایندگان، مصونیت ایجاد می نماید.

بنابر این 10 درصد از دریافت نمایندگان این واکسن در برابر بیماری کووید- 19 آسیب پذیر هستند. همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد احتمال ابتلا به فلج بلز در اثر دریافت واکسن های مدرنا و فایزر هشدار داده است. در فلج بلز عضلات صورت به طور موقت فلج می شوند. البته این هشدار بدین معنی نیست که فلج بلز لزوماً از عوارض جانبی واکسن های کووید محسوب می گردد.

در نتیجه تا زمانی که استفاده از واکسن به مرور زمان ایمنی جمعی در برابر ویروس را افزایش می دهد، نمی توان تدابیر محافظتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را کنار گذاشت.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1329

به "جزئیات عوارض جانبی واکسن کرونای شرکت فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عوارض جانبی واکسن کرونای شرکت فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید