راه چاره جدید استرالیا برای مقابله با موج دوم کرونا

به گزارش گفتمان برتر، مقام های ایالت ویکتوریا استرالیا که موج دوم همه گیری بیماری کووید-19 در آن شدت یافته است، روز سه شنبه اعلام کردند: هر شهروند که دستورالعمل های مربوط به قرنطینه برای مبارزه با کرونا را نقض کند با جریمه سنگین تا 20 هزار دلار استرالیا (بیش از 14 هزار دلار آمریکا) رو به رو خواهد شد. قرار است در این ایالت از نیروهای بیشتر ارتش نیز برای ردگیری مبتلایان استفاده گردد.

راه چاره جدید استرالیا برای مقابله با موج دوم کرونا

مقام های این کشور همچنین خاطرنشان کردند که تعداد بیشتری از پرسنل نظامی ارتش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به این ایالت اعزام خواهند شد. استرالیا در ماه های گذشته یکی از پیروز ترین کشورهای دنیا در مبارزه با کرونا بود اما اکنون شدت دریافت دوباره کرونا در مرکز ایالت ویکتوریا بار دیگر این کشور را در شرایط سخت قرار داده و دولت در کوشش است تابا مهار شیوع در ویکتوریا - دومین ایالت پرجمعیت استرالیا - از بروز موج دوم این بیماری در سطح ملی جلوگیری کند.

اوایل هفته جاری در این ایالت جنوب شرق استرالیا مقررات منع آمدو شد شبانه اعمال و محدودیت های بیشتری بر ترددهای روزانه مردم وضع شد و همچنین بخش های زیادی از اقتصاد محلی تعطیل شد.

تدابیر ضدکرونا در ویکتوریا و شهر ملبورن مرکز این ایالت پس از آن تشدید شد که در یک روز 671 مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد و هفت نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند. بیش از نیمی از مجموع 18 هزار و 300 مورد ابتلا به کرونا در استرالیا در یک ماه گذشته در ویکتوریا ثبت شده و 215 نفر نیز در این کشور جان باخته اند.

دانیل اندروز نخست وزیر دولت محلی این ایالت روز سه شنبه به رسانه های این کشور گفت: آنالیز ها نشان داده است که نزدیک به یک سوم از افراد مبتلا به کرونا خود را در خانه قرنطینه ننموده اند و این مساله جریمه های جدید و سنگین را ایجاب می نماید. وی گفت که هر کس که دستورات ماندن در خانه را نقض کند 5 هزار دلار جریمه می گردد و در صورت تکرار این رقم تا 20 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

نخست وزیر ایالت ویکتوریا همچنین خاطرنشان کرد که 500 نفر نیروی بیشتر غیرمسلح ارتش نیز در این هفته به ویکتوریا اعزام می شوند تا در کنار نیروهای پلیس به اجرای مقررات قرنطینه یاری نمایند. در حال حاضر حدود یک هزار و 500 تن از پرسنل ارتش در ویکتوریا در فعالیت ردگیری تماس افراد ، تست و یاری به پلیس در ایست بازرسی ها مشارکت دارند. استرالیا تا کنون نزدیک به 19 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت نموده و 232 تن نیز جان باخته اند که این تلفات بسیار کمتر از تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته دنیا است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1069

به "راه چاره جدید استرالیا برای مقابله با موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جدید استرالیا برای مقابله با موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید