جانشین آبه شینزو مشخص شد

به گزارش گفتمان برتر، ایرنا نوشت: یوشیهیده سوگا دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی که امروز دوشنبه برگزار گردید به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین آبه شینزو نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

جانشین آبه شینزو مشخص شد

سوگا در این انتخابات بر ایشیبا شیگرو وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و کیشیدا فومیئو وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد و در نهایت توانست به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات انتخاب گردد تا راه برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر ژاپن همیشه گردد.

با توجه به اینکه حزب حاکم، اکثریت مجلس این کشور را در دست دارد کسی که به عنوان رهبر حزب انتخاب می گردد در انتخابات مجلس نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب می گردد.

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن 7 شهریور امسال به دلیل مبتلا به بیماری روده گفت که از مسئولیتش استعفا می دهد او در حالی که می توانست یک سال دیگر در این سمت بماند گفت بخاطر رسیدگی به شرایط سلامتی خود از این سمت استعفا خواهد داد آبه 7 سال و 8 ماه نخست وزیر ژاپن بود.

نخست وزیر آبه شینزو از نوجوانی به یک بیماری مزمن به نام کولیت زخمی مبتلا بوده است کسانی که دچار این بیماری می شوند، به خاطر التهاب دیواره روده عظیم، از درد بدن شدید و اسهال مستمر رنج می برند.

آبه نخست در سال 2006 در سن 52 سالگی، جوانترین نخست وزیر ژاپن پس از جنگ جهانی شد او حدود یک سال پس از آن به خاطر رنج بردن از مسائل شدید بیماری از سمت خود استعفا داد.

او در دسامبر2012 میلادی بار دیگر نخست وزیر شد و دومین کابینه خود را تشکیل داد به ظاهر شرایط سلامتی او به خاطر داروهای تازه ای که التهاب را کاهش می داد، پایدار شده بود دوره نخست وزیری او به 7 سال و 8 ماه رسید.

اما منابع مطلع می گویند هنگامی که آبه در ماه خرداد برای معاینه پزشکی رفت، نشانه های غیرعادی در بدن او دیده شد به گفته آنها آزمایش هایی که در بیمارستان دانشگاه کیئو در 27 مرداد از او گرفته شد نشان می داد که شرایطش بدتر شده است.

به گفته این منابع، آزمایشی که یک هفته پس از آن انجام شد نشان داد که داروها موثر بوده و شرایطش بهتر شده است اما پزشکان گفتند که آبه باید برای یک سال آینده از دارو استفاده کند.

آبه باور داشت که هرگز نباید بگذارد شرایط جسمی او بر قضاوت سیاسی اش تاثیر بگذارد و تصمیم گرفت که باقی ماندن در سمت نخست وزیری برایش سخت است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1140

به "جانشین آبه شینزو مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانشین آبه شینزو مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید