فراوری و توزیع مواد ضدعفونی کننده از سوی دانشکده داروسازی مشهد

به گزارش گفتمان برتر، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه فراوری محلول های ضدعفونی نماینده ورود پیدا کردند تا با فراوری آن در مقابله با ویروس کووید -19 به مردم خدمت نمایند.

فراوری و توزیع مواد ضدعفونی کننده از سوی دانشکده داروسازی مشهد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شیوا گل محمد زاده، معاون آموزشی دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اساتید دانشکده داروسازی به همراه دانشجویان محلول های ضد عفونی نماینده را مطابق استاندارد ها و فرمول سازمان جهانی بهداشت فراوری می نمایند و در میان مراکز درمانی، بهداشتی، اداری و سایر ارگان ها توزیع می نمایند.

گل محمد زاده با بیان اینکه در این طرح 10 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده دارو سازی با معادل سازی فرمول سازمان جهانی بهداشت برای حجم بالا، مواد ضدعفونی نماینده فراوری می نمایند خاطر نشان کرد: الکل مورد احتیاج برای تهیه مواد ضدعفونی نماینده را معاونت غذا و دارو در اختیار دانشکده قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: علاوه براین داروخانه 22 بهمن نیز به عنوان یکی از داروخانه های آموزشی دانشگاه در فراوری محلول ضدعفونی نماینده به ما یاری می نماید.

معاون آموزشی دانشکده دارو سازی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر الکل در دسترس آزمایشگاه فراوری مواد ضد عفونی نماینده در حال اتمام است، توضیح داد: در صورت وجود الکل و تعطیلی دانشکده تا جایی که امکان داشته باشد فراوری مواد ضدعفونی نماینده را ادامه خواهیم داد تا احتیاج مردم به خصوص مراکز درمانی به این ماده کاهش یابد.

گل محمد زاده با بیان اینکه به جز بیمارستانها، مواد ضدعفونی نماینده فراوری شده بین بانک ها، ایستگاه های قطار شهری، پایانه های مسافربری و سایر ارگان های درخواست نماینده توزیع می گردد، گفت: به طور متوسط روزانه 200 تا هزار لیتر مواد ضد عفونی نماینده از سوی یکی از آزمایشگاه های دانشکده دارو سازی فراوری و بین مراکز مورد احتیاج توزیع می گردد که نوسان میزان فراوری را وجود مواد اولیه، توان نیروی انسانی و احتیاج مخاطبان معین می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 778

به "فراوری و توزیع مواد ضدعفونی کننده از سوی دانشکده داروسازی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و توزیع مواد ضدعفونی کننده از سوی دانشکده داروسازی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید