خبرنگاران عملیات عمرانی عظیم ترین فاز منطقه مالی پیغام البرز شروع شد

به گزارش گفتمان برتر، کرج-خبرنگاران - عملیات عمرانی عظیم ترین وچهارمین فاز منطقه ویژه مالی پیغام استان البرز به مساحت 156 هکتار شروع شد.

خبرنگاران عملیات عمرانی عظیم ترین فاز منطقه مالی پیغام البرز شروع شد

جهت دریافت خدمات مدل آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام روز دوشنبه در گفت وگو با رسانه ها عنوان نمود که این فاز به مساحت 156 هکتار و به عنوان نقطه طلایی ارتقاء منطقه است که در آینده نه چندان دور فاز چهار پیغام می تواند به عنوان نخستین شهرک حوزه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در کشور مطرح گردد.

در راستای تحقق شعار سال و آماده سازی بستری مناسب برای فراوریات داخلی، فاز چهارم این منطقه در هفت پهنه تعریف و تقسیم بندی شده که هر پهنه با ابعاد و میزان اشتغال زایی تعیین شده است.

وی افزود: فاز چهارم منطقه ویژه مالی پیغام در فازهایی از جمله لجستیک و انبار دارای، اداری، بورس، بانک، بیمه، فناوری های دانش بنیان و شهرک سلامت راه اندازی می گردد.

هم اکنون کلیه فضاهای این فاز در مرحله اجرای زیر ساخت ها، تسطیح اراضی و زیر سازی نصب تجهیزات نهاده شده است.

منطقه ویژه مالی پیغام با وسعت سه هزار و 600 هکتار در حوزه صنعت و بازرگانی در مجاورت پایتخت دارای فرودگاه اختصاصی با ظرفیت هوانوردی، آموزشی، مسافری و کارگو است.

استقرار 70 شرکت فراوریی فعال از مزیت های منطقه ویژه مالی پیغام در استان البرز است.

مستقر بودن کارخانه ها و خدمات خاص از جمله فراوری کیسه های خون، مرکز پت اسکن، فارم های فراوری رمز در منطقه از جمله مزایایی است که پیغام را منحصر به فرد نموده است.

منطقه ویژه مالی پیغام در سال 69 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را شروع کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه مالی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، در مجاورت بودن مرکز مالی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار دریافت در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار دریافت در راستا تلاقی پنج استان مالی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل نموده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز فراوری میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده فراوری و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیغام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه مالی پیغام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیغام را از سایر نقاط متمایز می نماید، بخش کارگو(حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می گردد.

شروع به کار بخش مسافری فرودگاه پیغام

مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیغام که تا پیش از این به عنوان تنها فرودگاه باری کشور مشغول به فعالیت بود، یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست مردم این استان بود که در سال 98 پس از سال ها محقق شد

همزمان با تاسوعای حسینی در سال 98 پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیغام به مقصد مشهد مقدس از سرگرفته شد، افزایش راستاهای پروازی به مقصدهای دیگر نیز در دستور کار نهاده شد و در گام بعدی پرواز به مقصد کیش به راستاهای پروازی این فرودگاه اضافه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 790

به "خبرنگاران عملیات عمرانی عظیم ترین فاز منطقه مالی پیغام البرز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات عمرانی عظیم ترین فاز منطقه مالی پیغام البرز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید