معماری ویلا مدرن: بیانیه وزارت خارجه روسیه در سالگرد امضای بیانیه سه جانبه درباره قره باغ

به گزارش گفتمان برتر، وزارت خارجه روسیه با تشریح اهداف مسکو در میانجی گری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تأکید کرد: ارزیابی های دیکته شده از سوی غربی ها درباره نقش فعالیت حفاظت از صلح مسکو در منطقه قره باغ با واقعیات مطابقت ندارد.

معماری ویلا مدرن: بیانیه وزارت خارجه روسیه در سالگرد امضای بیانیه سه جانبه درباره قره باغ

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در آستانه سالگرد امضای بیانیه سه جانبه رهبران فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ نهم ماه نوامبر سال 2020 (18 آبان ماه) در بیانیه ای تأکید کرد که طرف روسی به هیچ وجه قصد ندارد حق انحصاری در روابط با ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بدست بگیرد.

در این بیانیه آمده است: روسیه ادعای حق انحصاری در روابط آذربایجان و ارمنستان را ندارد، هرچند روابط دیرین و برادرانه، دوستی نزدیک و مشارکت گسترده در تمامی زمینه ها ما را به این دو کشور و ملت های آنها مرتبط نموده است. ما خواهان استفاده موثر از ظرفیت جامعه جهانی، با توجه به واقعیت های اتفاق افتاده در منطقه قفقاز، به منظور حل و فصل اختلافات بین این دو کشور همسایه خود هستیم.

وزارت خارجه روسیه به این نکته توجه نموده که با گذشت یک سال از امضای بیانیه سه جانبه، اکنون قاطعانه می توان اطلاعات بعضی شبکه های اجتماعی و منابع اینترنتی در این خصوص را رد کرد که گویا کوشش های حفاظت از صلح روسیه در جهت تجزیه منطقه قره باغ کوهستانی و تسلیم این منطقه به جمهوری آذربایجان و تبدیل ارمنستان به یک منطقه حفاظتی انجام شده است. چنین ارزیابی های عوام فریبانه ای، بر اساس دستورات رسیده از سوی بعضی کشورهای خارجی انجام شده و با واقعیات اتفاق افتاده در منطقه هیچ مطابقتی ندارد.

در این سند تأکید شده است: تمامی ابتکارعمل های مسکو در زمینه بیانیه سه جانبه و مکانیزم حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی مبتنی بر توازن منافع هر دو طرف این مناقشه و با توجه و احترام به تمامیت ارضی و منافع جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است. ضمن اینکه بعضی ابتکار عمل های روسی مورد توافق مقامات باکو و ایران قرار نگرفته و این مسئله کاملاً طبیعی است و موارد مورد توافق طرفین هم واقعاً با کوشش بسیار بدست آمده و امروزه با موفقیت و بطور موثر در حال تحقق است.

شروع مذاکرات درباره معین خطوط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این بیانیه یادآور شده است که طرف روسی آماده ارائه یاری های لازم برای معین شدن دقیق خطوط مرزی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان است. ضمن اینکه، نیروهای مرزبانی روسی اکنون در بیشتر منطقه ها مرزی دارای مشکل بین دو کشور همسایه حضور داشته و امکان بروز درگیری های مرزی احتمالی بین دو طرف را کاهش داده اند.

در این سند تأکید شده که مقامات مسکو در آینده نیز تمایل دارند تا به فعالیت پرانرژی خود برای یاری به حل و فصل مسائل در چارچوب روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (شامل روسیه، آمریکا و فرانسه) ادامه دهند.

نیروهای حافظ صلح روسی ضامن مطمئن تأمین امنیت در قره باغ هستند

در این بیانیه بعلاوه یادآوری شده که مقامات باکو و ایروان در این خصوص کاملاً با یکدیگر هم عقیده هستند که نیروهای حافظ صلح روسی ضامن قابل اطمینانی برای برقراری رژیم آتش بس و حفظ امنیت و صلح در منطقه قره باغ کوهستانی هستند و در سایه کوشش های آنها تا به امروز بیش از 53 هزار نفر از ساکنین این منطقه به خانه های خود بازگشته اند. اکنون فرایند زندگی در قره باغ به حالت عادی بازگشته و حتی یاری های انسان محبت آمیز و پزشکی لازم به مردم منطقه ارائه می گردد و زیرساختارهای اساسی تأمین آب و برق بازسازی و از هر چیز مهمتر امنیت ساکنین تأمین شده است.

طبق این اطلاعات، وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه تا به امروز بیش از یک هزار و 580 تن کالاهای انسان محبت آمیز و مایحتاج و تجهیزات ضروری ساکنین و 800 تن مواد ساختمانی را به منطقه قره باغ کوهستانی ارسال نموده است.

لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تاریخ نهم ماه نوامبر سال 2020 در مسکو بیانیه سه جانبه ای در مورد توقف کامل درگیری های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی امضا کردند که بر اساس آن، نظامیان دو طرف آذربایجانی و ارمنستانی از مواضع تصرف شده خود در منطقه عقب نشینی کردند، بعضی منطقه ها بر اساس حق تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تحت کنترل باکو نهاده شد و نیروهای حافظ صلح روسی نیز برای اطمینان از رعایت رژیم آتش بس و تأمین امنیت در منطقه در قره باغ مستقر شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2007

به "معماری ویلا مدرن: بیانیه وزارت خارجه روسیه در سالگرد امضای بیانیه سه جانبه درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری ویلا مدرن: بیانیه وزارت خارجه روسیه در سالگرد امضای بیانیه سه جانبه درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید