باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود

به گزارش گفتمان برتر، جاذبه ها/ براساس خبرهای واصله، باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود

باغ عمران همه ساله پذیرای توریستان و مسافران زیادی از سراسر کشور است. باغ عمران چرام مکانی رویایی بوده که پایکوبی شالیزار ها با موسیقی نسیم و همنشینی درختان و چشمه های جوشیده از دل کوه توریستان را به خود میخواند. در این باغ انواع درخت از جمله اکالیپتوس، سدر، بلوط، سرو و گردو، گلابی، سیب، لیمو ترش، خرمالو، پرتقال، نارنگی، انجیر، انگور، توت، نارنج و نخل وجود دارد. تنوع درختان سردسیری و گرمسیری در کنار چشمه های متعدد یکی از شگفتی های این باغ زیبا بوده که علیرغم گرمای طاقت فرسایی تابستان چرام، هوای خنک و دلچسبی را برای توریستان این باغ تماشای به ارمغان آورد.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که تا به امروز باعث شده تا باغ عمران چرام به عنوان یک جاذبه بکر توریستی کمتر بچشم بیاید، همجواری این باغ با باغ چشمه بلقیس باشد که دقیقا چسبیده به آن و در جلوی باغ عمران واقع شده است. اگرچه باغ عمران همواره سایه سنگین باغ تاریخی چشمه بلقیس را روی سر خود احساس می نماید، اما نزدیکی آن به مرکز شهرستان چرام و وجود توریستان و مسافرانی که در پی یک مکان زیبا و آرام برای گذراندن تعطیلات آخر هفته هستند، باعث شده تا باغ عمران در تمامی روزهای فصول بهار و تابستان خالی از توریست نباشد. در سالیان اخیر باغ عمران چرام به محلی برای برگزاری همایش های بزرگ شهرستان، استان و بعضا کشور تبدیل شده و تا به امروز مقامات بلند رتبه زیادی از این باغ زیبا تماشا نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2205

به "باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود" امتیاز دهید

2 کاربر به "باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ عمران یکی از برترین تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید