این غذاها را بخورید تا مژه های بلند داشته باشید

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران : متخصصان زیبایی می گویند می توان با مصرف بعضی مواد غذایی از داشتن مژه هایی زیبا و فریبنده لذت برد.

این غذاها را بخورید تا مژه های بلند داشته باشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، از دیرباز داشتن مژه هایی بلند و فریبنده یکی از معیار های زیبایی صورت محسوب می شده است. با این حال، مژه ها نیز مانند موی سر نیازمند توجه و رسیدگی هستند. گرچه امروزه استفاده از مژه های مصنوعی رایج است، اما متخصصان تاکید دارند می توان با مصرف بعضی مواد غذایی از مژگانی طبیعی و زیبا بهره برد.

بر این اساس، بهترین مواد غذایی برای این منظور شامل موارد ذیل می گردد:

1- ماهی سالمون

در کنار خواص بی نظیر ماهی سالمون مانند یاری به سلامت قلب، تسهیل فرایند کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، تقویت استخوان ها و تقویت بینایی؛ مصرف این ماهی می تواند به داشتن مژه هایی زیبا و بلند در زنان یاری کند.

در واقع اسید چرب امگا 3 موجود در ماهی به تقویت فولیکول های مژه ها و موی سر یاری می نماید. پروتئین ماهی و نیز روغن آن می تواند سلامت مژه های شما را تضمین کند.

2- گوشت گاو

در کنار طعم بی نظیر گوشت گاو، این گوشت حاوی ترکیباتی است که به محکم شدن ریشه های مژه ها یاری می نماید. گوشت گاو یکی از منابع ویتامین خانواده B، روی، و پروتئین است که هر سه به بلندی و ضخامت مژه های شما یاری می نمایند.

3- تخم مرغ

تخم مرغ یکی از منابع غنی از بیوتین است که باعث تقویت ریشه مژه ها و نیز رشد آن ها می گردد. کمبود بیوتین یکی از دلایل اصلی ریزش مو و مژه ها محسوب می گردد. از آنجا که تخم مرغ را می توان به راحتی به رژیم غذایی اضافه نمود، بهتر است مصرف آن را برای تقویت مژه های خود نباید فراموش کنید.

4- آجیل

آجیل که شامل طیف گسترده ای از مواد غذایی مغذی مانند گردو، بادام، بادام هندی، فندق، پسته و ... می گردد، یکی از منابع غنی از اسید چرب امگا 3 است. همان طور که پیشتر ذکر شد، امگا 3 برای سلامتی و شادابی پوست و مو بسیار حیاتی است. همچنین آمینو اسید اِل آرژنین به وفور در آجیل ها دیده می گردد که بهترین راه حل برای جلوگیری از ریزش موی سر و مژه ها است.

از دیگر مواد غذایی مفید برای داشتن مژه هایی سالم و بلند می توان به حبوبات، اسفناج، سیب زمینی شیرین و آووکادو اشاره نمود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1359

به "این غذاها را بخورید تا مژه های بلند داشته باشید" امتیاز دهید

1 کاربر به "این غذاها را بخورید تا مژه های بلند داشته باشید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها را بخورید تا مژه های بلند داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید