اندیشکده آمریکایی: توافق دولت افغانستان و طالبان تا خروج نظامیان آمریکایی غیرممکن است

به گزارش گفتمان برتر، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا گفت که دستیابی دولت افغانستان و طالبان تا زمان معین شده برای خروج نظامیان آمریکایی در ماه می امسال تقریباً غیرممکن است.

اندیشکده آمریکایی: توافق دولت افغانستان و طالبان تا خروج نظامیان آمریکایی غیرممکن است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در ارزیابی شرایط افغانستان در سال جدید میلادی احتمال افزایش خشونت ها و بی ثباتی سیاسی در افغانستان را بالا دانست و هشدار داد که این می تواند منجر به فروپاشی فرایند صلح بین دولت افغانستان و طالبان گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این اندیشکده آمریکایی نوشت: اگرچه جنگ افغانستان هم اکنون نیز یکی از مرگبارترین جنگ های دنیا است اما خطر تشدید درگیری ها در این کشور وجود دارد و فرایند صلح نوپا و شنماینده افغانستان سبب کاهش خشونت هایی نشده است که افغان ها تجربه می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شورای روابط خارجی با اشاره به عدم پیشرفت مذاکرات صلح نیز توضیح داد که در حال حاضر دولت افغانستان و طالبان منتظر هستند و در حال آنالیز سیگنال هایی در رابطه با تعهد و یا عدم تعهد توافقنامه قطر می باشند که این سبب کُندی فرایند شده است.

این اندیشکده همچنین تاکید نمود که دستیابی به توافقنامه سیاسی بین طالبان و دولت افغانستان تا ماه می 2021 تقریباً غیرممکن است.

براساس توافقنامه قطر، آمریکا متعهد شد که مشروط بر تعهدات امنیتی طالبان همه نیروهای خارجی خاک افغانستان را تا ماه می ترک نمایند اما اکنون دولت بایدن تاکید نموده است که این توافقنامه را مورد آنالیز قرار می دهد و از احتمال ادامه حضور نظامی آمریکا گفته است.

آنتونی بلینکن وزیر پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا در جلسه تایید صلاحیت خویش در سنای آمریکا تاکید نموده بود که واشنگتن برای جلوگیری از تجدید حیات تروریسم در افغانستان باید شماری از نیروها را در این کشور حفظ کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1388

به "اندیشکده آمریکایی: توافق دولت افغانستان و طالبان تا خروج نظامیان آمریکایی غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده آمریکایی: توافق دولت افغانستان و طالبان تا خروج نظامیان آمریکایی غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید