انتقاد پاکستان از هند بابت تروریسم دولتی در کشمیر

به گزارش گفتمان برتر، پاکستان به جامعه بین الملل تاکید نمود تا پرسنل نظامی و غیرنظامی ارتش هند را بابت بدترین شکل تروریسم دولتی و جرایم جدی علیه بشریت در کشمیر تحت کنترل هند، تحت پیگرد قرار دهد.

انتقاد پاکستان از هند بابت تروریسم دولتی در کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در بیانیه ای به مناسب روز جهانی یاد و ادای احترام به قربانیان تروریسم گفت: از 1990، ارتش اشغالگر هند بیش از 100 هزار کشمیری را کشته، 22 هزار زن را بیوه نموده، 108 هزار کودک را یتیم و به بیش از 11 هزار زن تجاوز نموده است.

وی دهلی نو را به تشدید تروریسم دولتی خود پس از شروع محاصره نظامی در پنجم اوت سال گذشته میلادی در کشمیر متهم کرد؛ وقتی که هند شرایط خودمختاری ویژه کشمیر را لغو و آن را به دو بخش فدرالی تقسیم کرد.

قریشی همچنین دولت هند را به زندانی کردن رهبران سیاسی، ربودن و شکنجه 13 هزار جوان کشمیری، خشونت وحشیانه علیه معترضان صلح طلب، مجازات و کشتارهای فراقانونی متهم کرد. وی ادامه داد: جامعه بین الملل باید به دنبال پیگرد قانونی علیه پرسنل نظامی و غیرنظامی ارتش هند، دخیل در تروریسم دولتی و جرایم جدی علیه بشریت باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با اشاره به موضع کشورش برای همکاری با جامعه بین الملل برای حذف تروریسم گفت: با وجود کشته شدن بیش از 70 هزار تن در حملات تروریستی در پاکستان و هزینه های گزاف مالی که بر دوش کشور وارد آمده، در کوشش ما برای مقابله با تروریسم به هیچ وجه خللی ایجاد نشده است. پاکستان در کنار جامعه بین الملل برای حذف تروریسم ایستاده است.

این دیپلمات ارشد پاکستانی ادامه داد: ما بر تعهد خود برای انجام اقدامات مشترک به منظور حمایت از آن هایی که قربانی تروریسم هستند، پایبند هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1068

به "انتقاد پاکستان از هند بابت تروریسم دولتی در کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پاکستان از هند بابت تروریسم دولتی در کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید