آمار بیکاران در آمریکا به 16 میلیون نفر رسید

به گزارش گفتمان برتر، وزارت کار آمریکا روز آدینه اظهار داشت با توجه به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تا کنون 16 میلیون نفر در ایالت متحده بیکار شده اند.

آمار بیکاران در آمریکا به 16 میلیون نفر رسید

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزارت کار آمریکا با تایید تاثیر ویرانگر بیماری کووید 19 بر اقتصاد ایالت متحده گفت که با افزایش 6. 6 میلیون نفری شمار بیکاران در هفته گذشته هم اکنون تعداد بیکاران در این کشور به 16 میلیون نفر رسیده است.

به دنبال افزایش نرخ بیکاری و تاثیر کرونا بر اقتصاد، بانک مرکزی آمریکا گفته است که می تواند 2. 3 تریلیون دلار به اقتصاد تزریق کند و کوشش ها برای یاری به شرکت ها و دولت های ایالتی را که از شیوع ویروس کرونا رنج می برند، افزایش دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، بیماری کووید 19 با سرعتی حیرت انگیزی همه مشاغل دیرینه و جدید را تعطیل نموده است و کارگران و استخدام های اخیر تقریباً در هر نوع صنعت بدون حقوق رها شده است.

کتی بستانژانیچ رییس اقتصاد مالی ایالات متحده در دانشگاه آکسفورد می گوید: به نظر می رسد که اقتصاد در یک سیاه چاله ناگهانی فرو رفته است.

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که تا خاتمه ماه آینده بیش از 20 میلیون نفر در آمریکا از کار اخراج شوند و نرخ بیکاری به 15 درصد افزایش یابد.

ترامپ در نخستین اقدام مالی با همکاری دموکرات ها و جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان، بسته یاری های مالی 2. 2 تریلیون دلاری را برای حمایت از شرکت ها، خانواده های آمریکایی و منابع لازم مراقبت های درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش پیامدهای آن امضا کرد.

اما تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر در گزارشی مطرح نمود، کارشناسان مالی، تصویب این بسته یاری های مالی را که در تاریخ کنگره آمریکا بی سابقه توصیف شده، در بحران کنونی بر اقتصاد آمریکا چندان موثر نمی دانند و آینده این غول اقتصاد دنیا را روشن نمی بینند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در امریکا تا کنون 468 هزار و 895 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا و 16 هزار و 697 نفر جان خود را از دست داده و 25 هزار و 928 نفر بهبود یافته اند. ، ایرنا

نرخ بیکاری 22 استان نزولی شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 874

به "آمار بیکاران در آمریکا به 16 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بیکاران در آمریکا به 16 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید