آمادگی روسیه برای میانجی گری میان ترکیه و قبرس

به گزارش گفتمان برتر، وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود که کشورش آماده یاری به قبرس و ترکیه در زمینه برقراری روابط همسایگی بین آنها در صورت تمایل دو طرف است.

آمادگی روسیه برای میانجی گری میان ترکیه و قبرس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه ای با یک نشریه بخش یونانی نشین قبرس گفت: ما آماده هستیم به ایجاد روابط همسایگی بین جمهوری قبرس و جمهوری ترکیه یاری کنیم اما طبیعتاً این اتفاق زمانی می تواند بیفتد که هر دو طرف به آن تمایل نشان داده و از ما چنین کاری را بخواهند.

به گفته لاوروف، روسیه بارها از بحران های ایجاد شده در حوزه شرق مدیترانه ابراز نگرانی نموده است، او گفت: ما هر گونه اقداماتی که پتانسیل گسترش هرچه بیشتر درگیری را داشته باشند غیرقابل قبول می دانیم. ما مکرراً از رهبران کشورهای منطقه خواسته ایم دور اندیشی سیاسی نشان داده و مناقشات را صرفاً با شیوه های صلح آمیز و در چارچوب قانونی حل و فصل نمایند .

وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو معتقد است که هم نیکوزیا و هم آنکارا باید اراده سیاسی برای جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در شرایط منطقه را نشان دهند. علاوه بر آن سازمان ملل متحد نیز به عنوان یک صندلی جهانی برای حل و فصل موثر مسائل مناقشه برانگیز وجود دارد.

لاوروف تاکید نمود: من در ارتباط با روابط کشورمان با ترکیه نیز می خواهم به دوستان قبرسی مان بار دیگر این اطمینان را بدهم که تعمیق همکاری های ترکیه و روسیه و لزوم تعامل ما با آنکارا در قبال امور منطقه ای مطلقا هیچ تاثیری بر گفتگوهای ما با نیکوزیا نداشته و نخواهد داشت.

در هفته های اخیر تنش ها در حوزه شرق دریای مدیترانه در پی تشدید یک عملیات مطالعات ژئوپلتیکی آنکارا در این حوزه بالا گرفته است.

ترکیه در حال اجرای یک عملیات تحقیقاتی به جهت اکتشاف منابع نفت و گاز در آبهایی است که یونان نیز آن را منطقه مالی انحصاری خود می داند . ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1126

به "آمادگی روسیه برای میانجی گری میان ترکیه و قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه برای میانجی گری میان ترکیه و قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید