آمادگی برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان استان البرز گفت: استان البرز از استان های پیشرو در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور در کشور است.

آمادگی برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های بزرگ دانش بنیان در حوزه های مختلف اظهار امیدواری کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از نظر منابع، محدودیتی برای حمایت و ارائه خدمات اقتصادی و اعتباری به شرکت های دانش بنیان ندارد.

وحدت همچنین با اشاره به خلاء وجود صندوق پژوهش و فناوری در استان البرز، توضیح داد: یکی از مواردی که در نشست با هیات رئیسه پارک علم و فناوری استان البرز بر آن تاکید شد ضرورت تشکیل این صندوق در استان البرز بود که به نظر می رسد یکی از کمبودهای نهادی استان است و ان شا لله مسئولان استانی هم توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه صندوق های پژوهش و فناوری می توانند در تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور نقش موثری ایفا نمایند، مطرح کرد: ایجاد این صندوق در استان البرز همت جمعی مسئولان این استان را می طلبد تا به فوریت کارهای زیرساختی آن را انجام دهند و در جهت تشکیل صندوق گام بردارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به همین دلیل با اعلام آمادگی این صندوق برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، گفت: ما حداکثر کوشش خود را برای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به اینکه با سیاست جدید صندوق در قالب حمایت از شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری در استان ها از اختصاص یک هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی در قالب تسهیلات و خط اعتباری به صندوق های پژوهش و فناوری اطلاع داد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از کوشش برای توسعه اکوسیستم سرمایه گذاری برای حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و بیان کرد: در این زمینه تحریک سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد صندوق های جسورانه بورسی در کنار صندوق های پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی از برنامه ها و سیاست های محوری ماست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 141

به "آمادگی برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید