جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو؛ گنجینه ای دیدنی و زیبا

به گزارش گفتمان برتر، با وجود عظمت و شکوه کرملین، ساختمانهای بلند متعلق به دوران استالین و کلیساهایی با گنبدهای پیازی شکل، چشم پوشی کردن از جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو چندان سخت نیست. بعضی از جاذبه های گردشگری مسکو حتی برای مردمش نیز ناآشنا هستند. با ما در مقاله جاذبه های کمتر شناخته شده مسکو همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی های ناشناخته مسکو آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو؛ گنجینه ای دیدنی و زیبا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

فهرست مطالب

فروشگاه مواد غذایی یلیسیف (Yeliseev)موزه تئاتر باخراشین (Bakhrushin)پناهگاه زیرزمینی 42خلبازاود 9بنای یادبود پطرکبیرگورستان نوودویچیکتابخانه ملی روسیه

فروشگاه مواد غذایی یلیسیف (Yeliseev)

این فروشگاه قدیمی و عظیم در خیابان Tverskaya قرار داشته و در سال 1901 ساخته شد. این مورد از جاذبه های کمتر شناخته شده مسکو هم بدلیل داشتن طراحی داخلی لوکس و دکوراسیون باروک و هم بدلیل داشتن طیف گسترده ای از محصولات نایاب و باکیفیت مشهور بود. بنای این فروشگاه به خودی خود نوعی عمارت خصوصی برای گردهمایی افراد مشهور همچون پوشکین در اواسط قرن نوزدهم میلادی محسوب می شد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، فروشگاه مواد غذایی یلیسیف رتبه برتر را داشت و از معدود فروشگاه های مواد غذایی بود که هیچگاه کمبود مواد غذایی نداشت.

موزه تئاتر باخراشین (Bakhrushin)

الکسی باخراشین شیفته داشتن کلکسیونی از هر چیزی که مربوط به صحنه تئاتر می شد، بود که شامل لباس ها، طراحی ها، پوسترها و اسباب دکوراسیون صحنه می شد. در سال1894 بود که وی برای اولین بار کلکسیونش را در معرض دید عموم گذاشت و یک موزه برای به نمایش گذاشتن این کلکسیون ساخته شد. این موزه در زمان انقلاب روسیه زمان سختی را پشت سر گذاشت و حتی در معرض غارت نیز نهاده شد. باخروشین نیز مانند بسیاری از مردان ثروتمند، بعد از تشکیل اتحاد شوروی جدید اقبال با او یار نبود، اما او همچنان به فعالیت در زمینه عظیمتر کردن نمایشگاه های موزه ادامه داد، از خارج از کشور کمکهای اقتصادی دریافت کرد و هرچه را که می توانست خریداری کرد. شما می توانید در این مجموعه بی نظیر که شامل بیش از یک و نیم میلیون اثر می گردد، گردش کنید.

پناهگاه زیرزمینی 42

ساخت این پناهگاه مخفی در سال 1953 به خاتمه رسید. در حالیکه آمریکا در حال ساخت بمب هسته ای بود، جوزف استالین به دانشمندان روسی دستور داد تا روشهایی را برای مقاومت در برابر این سلاح جدید پیدا نمایند. این پناهگاه که در عمق 65 متری و در میدان تاگانکا واقع شده، ساخته شد تا در صورت بروز حمله هسته ای بعنوان یک مکان امن برای مقامات ارشد روسیه مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه، حمله هسته ای هیچگاه رخ نداد و بدین جهت تا سال 1986 از پناهگاه بعنوان مدیریت ذخایر جنگی روسیه استفاده کردند. در حال حاضر، مردم اجازه دارند تا به همراه یک تور همراه با راهنما از این مورد از دیدنی های ناشناخته مسکو بازدید نموده و در رابطه با خطرات و چالشهای دوران جنگ سرد اطلاعاتی را کسب نمایند.

خلبازاود 9

بازسازی مناطق صنعتی سابق در اطراف مسکو توسط تیمی حرفه ای همچنان ادامه دارد و این کارخانه نان قدیمی نیز شامل این بازسازی می گردد. این ساختمان که متعلق به 1934 بوده، نمونه بسیار خوبی از سازندگی دوران شوروی است. به محض اینکه بازسازی کامل تمام فضا انجام می گیرد، دفاتر، کافه ها، مراکز آموزشی، بوتیک ها و گالری های مختلف در آن منطقه برپا خواهند شد. در حال حاضر، می توانید در این منطقه گردشی داشته باشید تا با چند فروشگاه دیزاین جالب که باز شده اند، آشنا شوید. همچنین، در تعطیلات آخر هفته در این مورد از جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو غرفه های صنایع دستی، غذا، اسنک و فستیوال نیز برپا می شوند.

بنای یادبود پطرکبیر

این مجسمه 98 متری که توسط مجسمه ساز معروف، زوراب تسریتلی ساخته شد، یکی از بلندترین مجسمه ها نه تنها در روسیه بلکه در کل دنیا هست. این مجسمه که در کنار رودخانه مسکو قد علم نموده، تنها فاصله ای کوتاه با پارک گورکی دارد. در سال 1997 نصب شد و از آن موقع تا به حال، مورد تمسخر افراد محلی نهاده شده و همچنین نامش در میان لیست زشت ترین مجسمه های دنیا ثبت شده است. این مجسمه بعنوان یادگاری از نیروی دریایی 300 ساله روس و با شباهت به بنیانگذار نیروی دریایی روسیه یعنی پطرکبیر ایجاد گشت.

گورستان نوودویچی

راه رفتن در قبرستان ممکن است تجربه خیلی جالبی نباشد، اما گورستان نوودویچی یک قبرستان معمولی نیست. این قبرستان که در مجاورت صومعه Novodevichy قرار گرفته است، آرامگاه افراد روس مشهور هست. بعضی از سنگ قبرهای موجود در این قبرستان بیشتر شبیه به آثار هنری بوده و شما می توانید در این مکان به مجسمه های نویسندگانی همچون گوگول و چخوف، مایاکوفسکی شاعر، پروکوفیو آهنگساز، استراوینسکی کارگردان و نیکیتا خروشف فیلسوف که در کنار ارنست نیزوستنتی قرار گرفته است، ادای احترام کنید. این مورد از دیدنی های ناشناخته مسکو همچنین آرامگاه ابدی رئیس جمهور سابق، وریس یلتسین و همسر رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی، میخائیل گورباچف است.

کتابخانه ملی روسیه

یکی از دلایلی که بسیاری از روسها رمان علمی تخیلی دیمیتری گلوخوفسکی (Metro 2033) را دوست دارند، صحنه ای است که در کتابخانه ملی روسیه شکل می گیرد. شخصیت اصلی داستان که آرتیوم نام دارد، در لباس درخشانش وارد ساختمان ممنوعه شده تا به اسناد مهمی دست پیدا کند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و آرتیوم و همراهانش توسط هیولاهای وحشی مورد حمله قرار می گیرند. این صحنه یک تمثیل نسبتا طنز از کارکنان سابق عبوس کتابخانه در گذشته است، اما جای نگرانی نیست، چرا که امروزه نه تنها می توانید مجسمه های روی پشت بام کتابخانه را از خیابان شمارش کنید، بلکه برای یک تور گردشی در اطراف کتابخانه نیز ثبت نام نموده و حتی می توانید بدون توجه به شرایط شهروندی خود، عضو کتابخانه شوید.

در ادامه بخوانیدآشنایی کوتاه با زیباترین جاذبه های گردشگری مسکومنبع: همگردی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1268

به "جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو؛ گنجینه ای دیدنی و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ناشناخته مسکو؛ گنجینه ای دیدنی و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید